Sony Mobile pożyje jeszcze tylko rok?
Kazuo Kirai, szef Sony daje działowi mobilnemu jeszcze tylko rok na sprawdzenie się. Jeśli smartfonowy biznes nadal nie będzie rentowny, Xperie mogą zniknąć z rynku.

Kazuo Kirai, szef Sony daje działowi mobilnemu jeszcze tylko rok na sprawdzenie się. Jeśli smartfonowy biznes nadal nie będzie rentowny, Xperie mogą zniknąć z rynku.
Póki co Sony Mobile podąża zaplanowaną wcześniej ścieżką, która przynieść ma przełom w 2016 roku. Jeśli tego przełomu nie będzie, niewykluczone że Sony zakończy swoją smartfonową przygodę i skupi się na bardziej rentownych dla niego segmentach rynku.
W kwietniu firma prognozowała około 310 mln dolarów straty w segmencie mobilnym, bardziej aktualne prognozy zakładają już 480 mln dolarów. Największą bolączką firmy jest jej niewielka popularność w USA (1% udziału w rynku) i olbrzymia konkurencja w średniej półce cenowej ze strony tanich producentów z Chin.
W Japonii Sony ma 17,5% rynku smartfonów. W USA, bez silnego partnera w postaci dużej sieci komórkowej, Japończykom trudno jest się przebić.
W 2016 roku, przy założeniu kontynuacji półrocznego cyklu wymiany flagowców, Xperia Z7 dogoni numeracją zarówno Samsunga z Galaxy S7, jak i Apple'a z iPhone'em 7. Pozostaje mieć nadzieję, że zacznie doganiać je również popularnością.