SOKiK utrzymał karę dla Centertela

20. kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę nałożoną przez UKE na Centertela w związku z niewypełnieniem warunków zapewnienia Telefonii Dialog dostępu telekomunikacyjnego, wynikającego z podpisanej umowy.

Redakcja Telepolis
6
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
SOKiK utrzymał karę dla Centertela

20. kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę nałożoną przez UKE na Centertela w związku z niewypełnieniem warunków zapewnienia Telefonii Dialog dostępu telekomunikacyjnego, wynikającego z podpisanej umowy.

Naruszenie polegało na braku realizacji połączeń do numerów niegeograficznych usług audiotekstowych i sieci inteligentnej świadczonych w sieci Telefonii Dialog, tj. do numerów 0-400, 0-800, 0-801, 0-804. O karze w wysokości 500 tys. zł szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.

Sąd oddalił odwołanie Centertela. W ustnych motywach wyroku Sąd stwierdził, iż podnoszone przez Spółkę zarzuty były bezzasadne.

Bezspornym w ocenie Sądu jest, iż w okresie od 1. marca 2007 roku do 26. lutego 2008 roku Centertel nie realizowała na rzecz Telefonii Dialog połączeń, do których była zobowiązana. Zdaniem Sądu z art. 209 ust 1 pkt 6 Prawa Telekomunikacyjnego wynika bezpośrednio, iż w przypadku nie wypełniania warunków zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego określonych w umowie UKE jest zobowiązany ukarać przedsiębiorcę telekomunikacyjnego karą pieniężną. Podnoszony przez Centertel argument, że ustalone w umowie stawki były efektem błędu jest zdaniem Sądu bez znaczenia w niniejszej sprawie.

Sąd wskazał również, iż nałożona kara nie była wygórowana w stosunku do skali naruszenia oraz faktu, że Centertel nie podjęła żadnych kroków mających na celu ograniczenie skutków swojego działania dla Telefonii Dialog.

Wyrok nie jest prawomocny.

Dalsza część tekstu pod wideo