SOKiK utrzymał karę dla Centertela
20. kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę nałożoną przez UKE na Centertela w związku z niewypełnieniem warunków zapewnienia Telefonii Dialog dostępu telekomunikacyjnego, wynikającego z podpisanej umowy.
20. kwietnia Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę nałożoną przez UKE na Centertela w związku z niewypełnieniem warunków zapewnienia Telefonii Dialog dostępu telekomunikacyjnego, wynikającego z podpisanej umowy.
Naruszenie polegało na braku realizacji połączeń do numerów niegeograficznych usług audiotekstowych i sieci inteligentnej świadczonych w sieci Telefonii Dialog, tj. do numerów 0-400, 0-800, 0-801, 0-804. O karze w wysokości 500 tys. zł szerzej pisaliśmy w tej wiadomości.
Sąd oddalił odwołanie Centertela. W ustnych motywach wyroku Sąd stwierdził, iż podnoszone przez Spółkę zarzuty były bezzasadne.
Bezspornym w ocenie Sądu jest, iż w okresie od 1. marca 2007 roku do 26. lutego 2008 roku Centertel nie realizowała na rzecz Telefonii Dialog połączeń, do których była zobowiązana. Zdaniem Sądu z art. 209 ust 1 pkt 6 Prawa Telekomunikacyjnego wynika bezpośrednio, iż w przypadku nie wypełniania warunków zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego określonych w umowie UKE jest zobowiązany ukarać przedsiębiorcę telekomunikacyjnego karą pieniężną. Podnoszony przez Centertel argument, że ustalone w umowie stawki były efektem błędu jest zdaniem Sądu bez znaczenia w niniejszej sprawie.
Sąd wskazał również, iż nałożona kara nie była wygórowana w stosunku do skali naruszenia oraz faktu, że Centertel nie podjęła żadnych kroków mających na celu ograniczenie skutków swojego działania dla Telefonii Dialog.
Wyrok nie jest prawomocny.