Rynek telefonii komórkowej w Europie Zachodniej po 2Q2009
W II kwartale 2009 roku w krajach Europy Zachodniej sprzedano 42 mln telefonów komórkowych. Popularność poszczególnych marek odbiega nieco od światowego rynku. 40% rynku mają koreańscy producenci.
W II kwartale 2009 roku w krajach Europy Zachodniej sprzedano 42 mln telefonów komórkowych. Popularność poszczególnych marek odbiega nieco od światowego rynku. 40% rynku mają koreańscy producenci.
Pierwszą pozycję zajmuje wciąż Nokia (36%), jednak depcze jej już po piętach Samsung (29%). Samsung wraz z LG (11%) mają już 40% rynku Europy Zachodniej. Nie jest to aż tak duży udział jak w USA i Kanadzie, gdzie koreańskie koncerny dzierżą już 47,3% rynku, jednak w przeciwieństwie do Nokii czy Sony Ericssona, udział koreańskich gigantów stale rośnie.
Na trzeciej pozycji w zestawieniu znalazł się Sony Ericsson - to najprawdopodobniej ostatni kwartał tego producenta na podium. Przy spadku Sony Ericssona rzędu 18% i jednoczesnym wzroście udziałów LG o 71%, wielkość sprzedaży obu producentów dzieli już tylko 300 tys. sztuk telefonów.
Warto zauważyć, że w zestawieniu nie ma w ogóle Motoroli, oraz fakt, że cały rynek skurczył się w stosunku do II kwartału 2008 roku o 6%.
2Q09 |
2Q09 |
2Q08 |
2Q08 |
zmiana |
|
Nokia |
15,3 |
36% |
19,0 |
43% |
-19,0% |
Samsung |
12,2 |
29% |
10,9 |
24% |
12,0% |
Sony Ericsson |
5,1 |
12% |
6,2 |
14% |
-18% |
LG |
4,8 |
11% |
2,8 |
6% |
71% |
Apple |
1,4 |
3% |
0,2 |
0% |
600% |
RIM |
1,2 |
3% |
0,8 |
2% |
50% |
Inni |
2,0 |
5% |
4,7 |
11% |
-57% |
RAZEM |
42,0 |
100% |
44,6 |
100% |
-6% |