Rynek telefonii komórkowej w Europie Zachodniej po 2Q2009

W II kwartale 2009 roku w krajach Europy Zachodniej sprzedano 42 mln telefonów komórkowych. Popularność poszczególnych marek odbiega nieco od światowego rynku. 40% rynku mają koreańscy producenci.

Lech Okoń (LuiN)
25
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Rynek telefonii komórkowej w Europie Zachodniej po 2Q2009

W II kwartale 2009 roku w krajach Europy Zachodniej sprzedano 42 mln telefonów komórkowych. Popularność poszczególnych marek odbiega nieco od światowego rynku. 40% rynku mają koreańscy producenci.

Pierwszą pozycję zajmuje wciąż Nokia (36%), jednak depcze jej już po piętach Samsung (29%). Samsung wraz z LG (11%) mają już 40% rynku Europy Zachodniej. Nie jest to aż tak duży udział jak w USA i Kanadzie, gdzie koreańskie koncerny dzierżą już 47,3% rynku, jednak w przeciwieństwie do Nokii czy Sony Ericssona, udział koreańskich gigantów stale rośnie.

Na trzeciej pozycji w zestawieniu znalazł się Sony Ericsson - to najprawdopodobniej ostatni kwartał tego producenta na podium. Przy spadku Sony Ericssona rzędu 18% i jednoczesnym wzroście udziałów LG o 71%, wielkość sprzedaży obu producentów dzieli już tylko 300 tys. sztuk telefonów.

Warto zauważyć, że w zestawieniu nie ma w ogóle Motoroli, oraz fakt, że cały rynek skurczył się w stosunku do II kwartału 2008 roku o 6%.

Dalsza część tekstu pod wideo

2Q09
(mln)

2Q09
(udział)

2Q08
(mln)

2Q08
(udział)

zmiana

Nokia

15,3

36%

19,0

43%

-19,0%

Samsung

12,2

29%

10,9

24%

12,0%

Sony Ericsson

5,1

12%

6,2

14%

-18%

LG

4,8

11%

2,8

6%

71%

Apple

1,4

3%

0,2

0%

600%

RIM

1,2

3%

0,8

2%

50%

Inni

2,0

5%

4,7

11%

-57%

RAZEM

42,0

100%

44,6

100%

-6%

Pokaż więcej