Rynek smartfonów w Europie Zachodniej w 3Q2009
Rynek telefonów komórkowych w Europie Zachodniej wzrósł po raz pierwszy w ciągu ostatnich 15 miesięcy. W trzecim kwartale 2009 roku rynek ten wzrósł o 5% (rok do roku) - wynika z danych firmy analitycznej IDC. Na rynek dostarczono także 46,8 mln telefonów, co stanowi wzrost o 11% w stosunku do poprzedniego kwartału.
Rynek telefonów komórkowych w Europie Zachodniej wzrósł po raz pierwszy w ciągu ostatnich 15 miesięcy. W trzecim kwartale 2009 roku rynek ten wzrósł o 5% (rok do roku) - wynika z danych firmy analitycznej IDC. Na rynek dostarczono także 46,8 mln telefonów, co stanowi wzrost o 11% w stosunku do poprzedniego kwartału.
Nokia dalej jest liderem z 35,3% udziałem w rynku, ale tuż za nią plasuje się Samsung z 30,5% udziałem. Różnica między tymi dwoma producentami się zmniejsza i pozycja Nokii została zagrożona. Samsung już jest liderem w segmencie tradycyjnych telefonów komórkowych. Rynek ten w 3 kwartale wzrósł o 6% rok do roku i 14% w stosunku do 2 kwartału 2009 r.
Udział w rynku systemu Android wzrósł z 4,2% w 2Q2009 do 5,4% w 3Q2009. System BlackBerry także zdobywa rynek, rośnie o 87% rok do roku i z 13% do 16% w ciągu kwartału. Za to Windows Mobile w dalszym ciągu traci udział w rynku, głównie ze względu na strategię firmy Microsoft, która zakładała, że nowe urządzenia będą pojawiać się z nową wersją systemu WM6.5 w październiku. Prognozy zakładają wzrost udziału WM w 4 kwartale. Dobre wyniki innych systemów sprawiły, że udział w rynku Symbiana spadł z 59% w 2Q2009 do 48% w 3Q2009. Nadal jest to jednak najpopularniejszy system wśród smartofonów. Strategia Apple, zakładająca otwarcie na innych operatorów w Europie przyczyniła się do wzrostu udziału w rynku smartfonów z 16% w 2Q2009 do 24% w 3Q2009.
Rynek telefonów komórkowych w Europie Zachodniej, dostawy sprzętu i udział w rynku - 3Q2009.
Producent | 3Q2009 (mln sztuk) | Udział w 3Q2009 | 3Q2008 (mln sztuk) | Udział w 3Q2008 | Zmiana rok do roku |
Nokia | 16,5 | 35% | 16,0 | 36% | 3% |
Samsung | 14,3 | 31% | 12,9 | 29% | 10% |
LG | 5,1 | 11% | 2,0 | 4% | 150% |
Sony Ericsson | 4,9 | 10% | 7,0 | 16% | -30% |
Apple | 2,1 | 4% | 2,0 | 4% | 6% |
Research in Motion | 1,4 | 3% | 0,8 | 2% | 87% |
Inni | 2,5 | 5% | 4,0 | 13% | -38% |
Razem | 46,8 | 100% | 44,7 | 100% | 5% |