Rynek mobilnych aplikacji według badań Samsunga
W listopadzie 2009 roku na zlecenie Samsunga Instytut badawczy Vanson Bourne przeprowadził badanie poświęcone rynkowi mobilnych aplikacji. Wśród respondentów znaleźli się zarówno użytkownicy smartfonów jak i innych typów telefonów komórkowych z Włoch, Francji oraz Wielkiej Brytanii.
W listopadzie 2009 roku na zlecenie Samsunga Instytut badawczy Vanson Bourne przeprowadził badanie poświęcone rynkowi mobilnych aplikacji. Wśród respondentów znaleźli się zarówno użytkownicy smartfonów jak i innych typów telefonów komórkowych z Włoch, Francji oraz Wielkiej Brytanii.
Badania odbyły się tuż przed światową premierą nowej mobilnej platformy Samsunga. Populacja badanych objęła 500 kobiet i mężczyzn: 29% spośród nich stanowili użytkownicy smartfonów, 70% korzysta na co dzień z tzw. zwykłych telefonów komórkowych. Podział ten jest zgodny z udziałem w rynku każdego z tych typów telefonów we Włoszech, Francji oraz Wielkiej Brytanii.
Niemal połowa badanych posiadających tzw. zwykły telefon komórkowy (42%), byłaby skłonna zapłacić za pobranie aplikacji, gdyby miała taką możliwość. 54% z tej grupy badanych jest gotowych zapłacić do 5 euro za każdą z nich,
a 13% przeznaczyłaby do 10 euro za każde pobranie. 73% użytkowników smartfonów do momentu badania pobrało przynajmniej jedną aplikację.
43% użytkowników smartfonów przyznało, że po pobraniu aplikacji szybko stracą nią zainteresowanie. Ten sam los spotyka niemalże połowę aplikacji instalowanych obecnie na zaawansowanych telefonach.
Największą popularnością wśród badanych cieszyły się aplikacje związane
z graniem, podróżami/nawigacją oraz fotografowaniem. Aplikacje związane z graniem cieszyły się największym zainteresowaniem wśród kobiet - 70% badanych zadeklarowało, że regularnie z nich korzysta, podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie 57% mężczyzn.
Kobiety cenią również aplikacje związane z fotografowaniem (70%)
- tymczasem tylko niespełna połowa badanych mężczyzn przyznaje, że korzysta z nich w codziennym życiu (49%). Prawie 6 na 10 kobiet (57%) deklaruje, że używa aplikacji związanych
z życiem rodzinnym - ta grupa rozwiązań obejmuje m.in. doradztwo i jest znacznie bardzie popularna, niż aplikacje związane z korzystaniem
z serwisów społecznościowych (39%).
Wśród użytkowników tzw. zwykłych telefonów komórkowych największym zainteresowaniem cieszyły się aplikacje związane z podróżami oraz nawigacją (34%), fotografowaniem (12%), pracą (11%) oraz zakupami (9%). Wśród użytkowników smartfonów najbardziej popularne (18%) okazały się aplikacje związane z edukacją. Respondenci z tej grupy uznali jednocześnie, że dostępne obecnie na rynku rozwiązania nie spełniają ich oczekiwań.
Wyniki badań pokazują również potencjał rozwiązań związanych
z obowiązkami służbowymi oraz podróżowaniem. Odpowiednio 17 i 13% badanych jest rozczarowanych możliwościami istniejących aplikacji
z tych dwóch grup.