Richard: telekomy i media powinny pozostać oddzielnie
Grupa TP ma szeroko zakrojoną umowę z grupą TVN. Firmy medialne i telekomunikacyjne mają sobie wzajemnie wiele do zaoferowania i dlatego współpracujemy. Ale telekom powinien pozostać telekomem, a media mediami - mówi w wywiadzie dla serwisu rpkom.pl Stephane Richard, prezes France Telecom.
Grupa TP ma szeroko zakrojoną umowę z grupą TVN. Firmy medialne i telekomunikacyjne mają sobie wzajemnie wiele do zaoferowania i dlatego współpracujemy. Ale telekom powinien pozostać telekomem, a media mediami - mówi w wywiadzie dla serwisu rpkom.pl Stephane Richard, prezes France Telecom.
Nasz klient szuka jak najszerszej oferty programowej, którą mógłby obejrzeć na dowolnym urządzeniu. Każde zamknięte partnerstwo będzie przez rynek odtrącone. Wierzę, że nasz biznes powinien polegać na agregacji jak najlepszych treści z różnych źródeł dla naszych klientów. To oznacza, że musimy mieć w strategii i dystrybucję programów telewizyjnych, i agregację treści - mówi Richard.
Dodaje, że powiązania kapitałowe mogą się zdarzać, ale nie muszą i ich nie wyklucza, chociażby dlatego, że telekomy zazwyczaj mają większe możliwości finansowe, więcej gotówki i mocniejszy bilans, a firmy medialne są najczęściej mniejsze i ich sytuacja finansowa jest mniej stabilna.
Chciałbym tu jednak zrobić wyraźne zastrzeżenie: grupa FT nie będzie znaczącym udziałowcem z większościowym pakietem, w spółkach z segmentu medialnego - mówi prezes FT dodając, że z całą pewnością nie jest zainteresowany kupnem TVN.