Przydatne, ale awaryjne
Intuwave przepytało biznesmenów korzystających z inteligentnych telefonów komórkowych, co sądzą o tych urządzeniach.
Ciekawą ankietę wśród użytkowników zaawansowanych telefonów
komórkowych - tzw. smart phone'ów - przeprowadziła firma Intuwave.
Intuwave przepytało biznesmenów korzystających z inteligentnych
telefonów komórkowych, co sądzą o tych urządzeniach. Jak się okazało, pomimo
dużych możliwości smart phone'ów, rozczarowują one swoich użytkowników.
Zaledwie 40% biorących udział w badaniu osób uznało, że są one godnym
zaufania narzędziem pracy. Pozostali ankietowani narzekają na awaryjność
urządzeń i związane z tym kłopoty serwisowe. Wśród wymienianych zastrzeżeń
najczęściej pojawiają się problemy z poprawnym działaniem MMS-ów.
Według Intuwave, przyczyną kłopotów jest brak odpowiednich procedur
testowych. Producenci i operatorzy smart phone'ów stosują testy wypracowane
na potrzeby zwykłych "komórek", nieadekwatne dla nowych zastosowań.
Najbardziej zaawansowane aparaty przejmują bowiem coraz więcej funkcji do
niedawna zarezerwowanych dla komputerów, dlatego czas przenieść na platformy
mobilne narzędzia testowe ze świata komputerów. Taka inwestycja powinna
szybko się zwrócić - obecnie obsługa serwisowa smart phone`ów jest bardzo
uciążliwa, a znaczny procent urządzeń jest zwracany sprzedawcy. Co jednak
najgorsze, smart phone'y po prostu często irytują swych użytkowników -
najczęściej biznesmenów, którzy są przecież dla operatorów najcenniejszymi
klientami. Jest to grupa generująca najwyższe wpływy i najmniej licząca się
z ponoszonymi kosztami.