Problem WP Grupy TP

W nieoficjalnych rozmowach menedżerowie TP bez ogródek mówią, że dobrego pomysłu na Wirtualną Polskę grupa TP jeszcze nie ma. Na stanowisku prezesa zarządu lądują raz po raz menadżerowie, którzy nie mogą znaleźć swojego miejsca w grupie. Choć do WP należy 7-9% rynku reklamy internetowej, to portal generuje tylko około 0,5% wpływów całej Grupy TP - pisze Rzeczpospolita.

Lech Okoń (LuiN)
19
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Problem WP Grupy TP

W nieoficjalnych rozmowach menedżerowie TP bez ogródek mówią, że dobrego pomysłu na Wirtualną Polskę grupa TP jeszcze nie ma. Na stanowisku prezesa zarządu lądują raz po raz menadżerowie, którzy nie mogą znaleźć swojego miejsca w grupie. Choć do WP należy 7-9% rynku reklamy internetowej, to portal generuje tylko około 0,5% wpływów całej Grupy TP - pisze Rzeczpospolita.

Przez cztery lata od przejęcia przez Grupę TP, portal WP traktowany jest niezmienie - adekwatnie do poziomu przychodów. Wirtualna Polska to miejsce zsyłki - mówi bez ogródek osoba zbliżona do portalu. Po finansiście Jacku Murawskim z PTK Centertel medialną spółką kieruje teraz Grzegorz Tomasiak, dawny dyrektor IT grupy TP, a jeszcze wcześniej szef IBM w Polsce.

Według informacji Rzeczpospolitej portal wygenerował w zeszłym roku ponad 100 mln zł przychodów. Tyle tylko, że 40% z nich to reklamowy barter - WP wymienia powierzchnię reklamową na portalu m.in. za miejsce na ulicznych billboardach. W tym roku na barter ma przypaść nie więcej niż 20% wpływów WP. Dla porównania, konkurencyjny Onet miał w ubiegłym roku 187 mln zł przychodów, w tym około 13% przychodów barterowych.

Zdaniem ekspertów Wirtualna Polska powinna być bardziej podporządkowana potrzebom grupy TP. Zarówno jeżeli chodzi o promowanie produktów telekomunikacyjnych, jak i kreowanie nowoczesnych usług, które wspierają sprzedaż podstawowej oferty i zwiększają lojalność klientów.

Dalsza część tekstu pod wideo