4 na 10 Polaków kupuje w ten sposób. Kobiety górują nad mężczyznami
Blisko 41 proc. Polaków deklaruje, że kupując w sieci, najczęściej korzysta ze smartfonów. Ulubionymi metodami płatności za zakupy w internecie są płatności cyfrowe – szybki przelew (Pay by link) lub BLIK. To główne wnioski z raportu Santander Consumer Bank.

Santander Consumer Bank zaprezentował wyniki kolejnej odsłony badania z cyklu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021”. Raport dotyczy postaw i zachowań e-konsumentów.
Jak wynika z badania Santander Consumer Banku pandemia i dystans społeczny skłoniły konsumentów do częstszych zakupów w internecie. Obecnie ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że kupuje online.



Z raportu „Polacy na e-zakupach 2021” wynika również, że najczęściej używamy do tego smartfonów. Już czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy mobilnie. Spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najchętniej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.).
Mniejszą popularnością niż smartfony, wśród e-konsumentów, cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. Laptop najczęściej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a komputer stacjonarny 22 proc. E-kupujący najrzadziej w celach zakupowych, w pierwszej kolejności wykorzystują tablet (3 proc.).
Wyniki badania Santander Consumer Banku pokazują rosnącą siłę handlu online. Konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania
– wyjaśnia Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.
Szybkim przelewem lub Blikiem
Z badania Santander Consumer Banku wynika, że Polacy kupujący w e-commerce chętnie korzystają z cyfrowych płatności. Najpopularniejszymi metodami płatności w e-commerce są szybki przelew i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków.
Przywiązanie do mobilności znajduje swoje odzwierciedlenie również w preferowanym sposobie dostawy. Według badania Santander Consumer Banku obecnie najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są automaty paczkowe. Takie doręczenie preferuje 57 proc. Polaków.
Popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa od standardowej dostawy kurierem (39 proc.) czy znajdujących się w sklepach lub na stacjach paliw punktach odbioru (1 proc.).
Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru przesyłek o każdej porze oraz zdalnego otworzenia skrytki z użyciem smartfonu. Rosnąca popularność automatów paczkowych nie jest nowym trendem, ale z uwagi na pandemię można mówić o jego rozwoju.