Wiadomości
Prawie 2 mln Polek 45+ jest wykluczonych cyfrowo
Brak dostępu do Internetu, słaba edukacja i brak wsparcia - to dotyka dużej grupy kobiet w Polsce, które mają więcej niż 45 lat.
13
Udostępnij na fb
Udostępnij na X

Assa Polska
Kantar Public
"Polki wykluczone cyfrowo 2017"
Z naszego badania wynika, że największą grupą pozostającą poza zasięgiem mediów cyfrowych są kobiety między 45 a 70 rokiem życia. Stwierdziliśmy, że jest prawie 2 mln takich kobiet, które nie mają dostępu do Internetu i związanych z tym usług. 1,5 mln z nich nie korzysta z usług finansowych w Internecie, a 40 proc. w ogóle nie ma dostępu do sieci
Problemem jest przede wszystkim brak edukacji. Wiele kobiet w wieku 45-70 lat mieszka w mniejszych miejscowościach, poza głównymi aglomeracjami, jest stosunkowo gorzej wykształconych i osiąga niższe dochody niż osoby mieszkające w dużych miastach. Mają one więc ograniczone możliwości zdobywania wiedzy o tym, co oferuje im Internet. Tu jest wielka rola młodszego pokolenia, zaznajomionego ze smartfonami i innymi nowoczesnymi technologiami, by nauczyć swoje rodziny, jak z nich korzystać
Coraz więcej czasu spędzamy w sieci, przenoszą się tam usługi finansowe. Zakupy internetowe generują coraz większe obroty. Banki zaczynają zamykać swoje oddziały, podobnie urzędy pocztowe, co widzimy między innymi w Wielkiej Brytanii. Ludzie, którzy nie korzystają z Internetu, będą więc mieli coraz mniej możliwości korzystania z różnych usług, załatwiania spraw w bankach, robienia zakupów
"E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska"
połowa emerytów i rencistów dokonała zakupów w sieci, a osoby w wieku 55-74 lata są bardziej aktywne pod względem liczby transakcji niż najmłodsi konsumenci
Chcemy namówić młodsze pokolenie, by wsparło swoje siostry, matki, babcie w korzystaniu z Internetu, by pokazało starszym osobom, jakie korzyści z tego płyną. Wielu Polaków mieszka dziś za granicą, więc rodziny są podzielone. Internet daje matkom i babciom szansę na kontakt z bliskimi, bez względu na to, czy mieszkają oni w Wielkiej Brytanii, Irlandii czy w innym kraju. Do pewnego stopnia jest to typowy problem kobiet w tym wieku, ale w Polsce jest to szczególnie widoczne
Stworzyliśmy serię filmów dostępnych na naszej stronie, które mają za zadanie pomóc młodszemu pokoleniu w edukowaniu starszego, np. pokazując im, jak korzystać z Gmaila, Skype'a i podobnych rozwiązań