Polski rynek tabletów po 1H2011 według IDC

W I połowie 2011 roku na polskim rynku nabywców znalazło od 35 do 40 tys. tabletów - wynika z danych przedstawionych przez IDC. Według analityków, polski rynek nie jest jeszcze gotowy na tabletową rewolucję.

Redakcja Telepolis
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polski rynek tabletów po 1H2011 według IDC

W I połowie 2011 roku na polskim rynku nabywców znalazło od 35 do 40 tys. tabletów - wynika z danych przedstawionych przez IDC. Według analityków, polski rynek nie jest jeszcze gotowy na tabletową rewolucję.

Jeśli chodzi o sprzedaż poszczególnych producentów, to żaden z nich nie zdradza osiągniętych na polskim rynku wyników. Jedynie Samsung podaje, że w I półroczu na rynek trafiło 20 tys. sztuk modelu Galaxy Tab. Ile do klienta końcowego? Tego nie chce zdradzić.

Przedstawiciele Samsunga utrzymują również, że ich sprzedaż nie jest zadowalająca. Według nich, polski klient wybiera tańsze laptopy lub jeszcze tańsze netbooki, zamiast droższego tabletu. Podobnego zdania są przedstawiciele HTC czy Acera.

Z kolei przedstawiciel Asusa twierdzi, że przyszłość tabletów w Polsce widzi w jasnych barwach. Obecnie firma odnotowuje coraz większe zapotrzebowanie na tego typu urządzenia, a najlepszy okres sprzedaży tego typu urządzeń ma dopiero nastąpić.

Dalsza część tekstu pod wideo