W czołowej szóstce najbardziej aktywnych firm w polskiej telewizji znalazło się czterech operatorów telekomunikacyjnych. W czołowej szóstce najbardziej aktywnych firm w polskiej telewizji znalazło się czterech operatorów telekomunikacyjnych. Ranking opracowany przez Codemedia został oparty o wskaźnik GRP (ang. Gross Rating Points), który jest miarą skuteczności w dotarciu do klienta. Mierzy się go w bardzo prosty sposób. Ilość emisji reklamy jest mnożona przez ilość odbiorców w grupie docelowej wyrażoną w procentach. Więcej jeśli reklama jest emitowana 5 razy i trafiła do 50% odbiorców, to wskaźnik GRP wyniesie 250 punktów. Według przedstawionych obliczeń największą marką w telewizji w 2016 roku okazał się Lidl z bezkonkurencyjnym wynikiem 70 143 punktów, a tuż zanim znalazł się T-Mobile (56 298 punktów), Orange (54 303 punkty) oraz Play (44 015 punktów). Szósty Plus (36 020 punktów) został wyprzedzony przez Biedronkę (42 563 punkty). Nieco inaczej wyglądała sytuacja w 2015 roku, gdzie czterej operatorzy zajęli miejsca w pierwszej piątce.