Polkomtel o decyzji UOKiK

Polkomtel odniósł się do dzisiejszej informacji prasowej UOKiK na temat pobierania opłaty za usługę monitorowania rozliczeń.

Redakcja Telepolis
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polkomtel o decyzji UOKiK

Polkomtel odniósł się do dzisiejszej informacji prasowej UOKiK na temat pobierania opłaty za usługę monitorowania rozliczeń przez operatora.

Wiadomość prasową UOKiK publikowaliśmy w tej wiadomości.

W nawiązaniu do komunikatu prasowego opublikowanego w dniu dzisiejszym przez rzecznika prasowego UOKiK, dotyczącego usługi Polkomtel SA Monitorowanie Stanu Rozliczeń, informuję, że Prezes UOKiK w swym rozstrzygnięciu nie stwierdził, że opłata za usługę Monitorowanie Stanu Rozliczeń narusza zbiorowe interesy konsumentów, lecz wyłącznie uznał, że jest uprawdopodobnione naruszanie tych interesów.

Należy podkreślić, że opublikowany w dniu dzisiejszym komunikat biura prasowego UOKiK nie jest precyzyjny w swych sformułowaniach, ponieważ Polkomtel S.A. postanowił zaprzestać świadczenia usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń jeszcze przed wydaniem decyzji w tej sprawie przez Prezesa UOKiK.

Decyzja UOKiK potwierdziła jedynie istniejące już status quo i polegała na zaakceptowaniu planów Polkomtel S.A. związanych z zaprzestaniem usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń, w tym terminu 1 stycznia 2006 r., oraz harmonogramu prac związanego z zaprzestaniem jej świadczenia.

Polkomtel S.A. nie zamierza odwoływać się od w/w decyzji, ponieważ jej przedmiot, czyli czynności zmierzające do zaprzestania usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń z dniem 1 stycznia 2006 r., zaczęły być realizowane jeszcze przed jej wydaniem przez Prezesa UOKiK.

Polkomtel S.A. dochował należytej staranności przy wprowadzeniu usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń i spełnił wszelkie obowiązki ustawowe związane z wprowadzeniem nowej usługi. Udostępnienie w/w usługi miało służyć ochronie interesów klientów przed negatywnymi konsekwencjami opóźnienia w regulowaniu płatności, np. przed blokadą usług. W związku jednak z pojawiającymi się kontrowersjami związanymi ze świadczeniem usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń oraz wątpliwościami sygnalizowanymi przez klientów Polkomtel S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu jej świadczenia, co ze względów informatyczno-organizacyjnych będzie możliwe od początku 2006 r.

Dalsza część tekstu pod wideo