Play twierdzi, że nadal jest chalengerem. Jakie nowości przyniosą najbliższe lata?

Operator sieci Play zaprezentował dzisiaj odświeżoną strategię i średnioterminowe ambicje w perspektywie do roku 2022. Do tego czasu fioletowi chcą całkowicie wyłączyć roaming krajowy i mieć 9000 nadajników gotowych na 5G.

Marian Szutiak (msnet)
20
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Play twierdzi, że nadal jest chalengerem. Jakie nowości przyniosą najbliższe lata?

Zgodnie ze zaktualizowanymi planami na przyszłość, Play do 2022 roku chce zająć pozycję lidera konwergencji budowanej wokół technologii mobilnych w Polsce. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez realizację strategicznego planu, który nastawiony jest na generowanie zrównoważonego wzrostu wskaźnika EBITDA i zwrotu dla akcjonariuszy. Opiera się on na trzech filarach:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Przywództwo w konwergencji opartej o technologie mobilne w Polsce, z wykorzystaniem wiodącej pozycji Playa jako operatora telefonii komórkowej w kraju poprzez:
    - poprawę przychodów z użytkowania dzięki propozycji „więcej za więcej”,
    - wzrost sprzedaży urządzeń, większości z nich z dodatkowymi usługami dla tych urządzeń,
    - zdobycie pozycji trzeciego największego dostawcy Internetu w Polsce,
    - tworzenie wartości poprzez wdrożenie nowej generacji oferty telewizyjnej dla dużego ekranu.
  • Pozostanie Liderem Usług Cyfrowych poprzez:
    - zwiększenie produktywności w sklepach i redukcję połączeń obsługi telefonicznej o 20%,
    - pozyskanie 20% i utrzymanie 30% klientów poprzez kanały zdalne, oraz realizacja 50% transakcji klientów w kanałach online,
    - przekształcenie 70% klientów usług kontraktowych na użytkowników platformy Play24 oraz 80% klientów do korzystania z systemu e-faktur i e-płatności.
  • Dalsze inwestycje w nowoczesną sieć gotową na usługi 5G:
    - osiągnięcie stopniowego spadku kosztów roamingu krajowego, do jego całkowitego wyłączenia w 2022,
    - powrót średnioterminowych gotówkowych nakładów inwestycyjnych w stosunku do przychodu poniżej poziomu 10% od roku 2021.

- Play posiada niezwykłą historię. Ponad 10 lat temu zaczynaliśmy jako challenger na polskim rynku. Od tamtego czasu zmieniliśmy kształt i definicję tego rynku, zdobyliśmy i wzmocniliśmy pozycję numer jeden, jednocześnie nigdy nie zatraciwszy postawy challengera, która definiuje naszą firmę. Dzisiaj, z tej silnej pozycji, określamy naszą wizję kolejnego etapu do roku 2022. Bazując na koncentracji na potrzebach klienta oraz efektywnej kosztowo platformie, Play doprowadzi do zrównoważonego wzrostu EBITDA dzięki przewodzeniu procesowi konwergencji budowanej wokół technologii mobilnych. Ambicja ta solidnie opiera się również na dynamice rynku w Polsce, naszym podejściu do cyfryzacji usług i procesów oraz gotowej na wdrożenie usług 5G infrastrukturze, nad której rozbudową ciężko pracujemy - powiedział Jean Marc Harion, prezes P4, operatora sieci Play.

Oczekiwania Playa w średnim terminie w zakresie wzrostu EBITDA, konwersji gotówki, gotówkowych nakładów inwestycyjnych w stosunku do przychodu, dalszego zmniejszania długu i wynagrodzenia akcjonariuszy są następujące:

  • stopniowe zwiększanie wskaźnika EBITDA w średnim terminie w okresie 2019-2022,
  • utrzymanie konwersji gotówki na wysokim poziomie w porównaniu z innymi europejskimi operatorami,
  • utrzymanie wskaźnika nakładów inwestycyjnych do przychodu w przedziale 11-13% do 2020 roku, a następnie poniżej 10% od roku 2021,
  • stopniowe zmniejszanie dźwigni finansowej do wskaźnika na poziomie 2,5x dług netto w stosunku do skorygowanej EBITDA na koniec 2022 roku,
  • utrzymanie wynagrodzenia dla akcjonariuszy na poziomie 40-50% FCFE (wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitałów własnych).