Pierwszy rok telefonu w sprawie Zaginionego Dziecka
Telefon w sprawie Zaginionego Dziecka - 116 000 został uruchomiony 5. marca 2009 roku przez Fundację ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz Telekomunikację Polską. W pierwszym roku działania, dzięki 116 000 odnaleziono 163 dzieci i nastolatków, zaś prawie 200 rodzin uzyskało natychmiastową pomoc.
Telefon w sprawie Zaginionego Dziecka - 116 000 został uruchomiony 5. marca 2009 roku przez Fundację ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych oraz Telekomunikację Polską. W pierwszym roku działania, dzięki 116 000 odnaleziono 163 dzieci i nastolatków, zaś prawie 200 rodzin uzyskało natychmiastową pomoc.
Telefon 116 000 dzwonił dotychczas ponad 5 tys. razy. Telefonowali głównie rodzice i opiekunowie zaginionych dzieci, zgłaszając zaginięcie lub prosząc o poradę z powodu obaw, że ich dziecko zaginie lub ucieknie z domu. Pod numer 116 000 dzwonili również policjanci, informatorzy, dziennikarza, a także nastolatki. Pracownicy ITAKI w celach poszukiwań zaginionych dzieci i nastolatków wykonali ponad 3 tys. połączeń.
Telefon 116 000 dyrektywą Komisji Europejskiej z 15. lutego 2007 został zarezerwowany jako wspólny dla całej Unii Europejskiej numer telefoniczny w sprawie zaginionych dzieci. Polska była szóstym krajem w Europie, który zgodnie z dyrektywą Komisji Europejskiej uruchomił numer 116 000 i jest jednym z pięciu, w których telefon 116 000 działa całodobowo.
Telekomunikacja Polska zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii.