Orange Polska nie będzie już sponsorem reprezentacji

Po 12 latach wspierania polskiego futbolu Orange Polska podjął decyzję o nieprzedłużaniu umowy sponsorowania piłkarskiej reprezentacji Polski na kolejne lata. Obowiązujący kontrakt wygaśnie 31. lipca. Decyzja wynika ze zmiany strategii sponsoringowej firmy.

Lech Okoń (LuiN)
44
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange Polska nie będzie już sponsorem reprezentacji

Po 12 latach wspierania polskiego futbolu Orange Polska podjął decyzję o nieprzedłużaniu umowy sponsorowania piłkarskiej reprezentacji Polski na kolejne lata. Obowiązujący kontrakt wygaśnie 31. lipca. Decyzja wynika ze zmiany strategii sponsoringowej firmy.

Przez 12 lat byliśmy blisko kibiców i piłkarzy na dobre i złe. Cieszymy się, że nasze wsparcie przyczyniło się do sukcesów reprezentacji Polski, w tym m.in. historycznego awansu do finałów Mistrzostw Europy w Austrii i Szwajcarii. Trenerowi i piłkarzom życzymy konsekwencji w budowaniu zwycięskiej drużyny i sukcesu w kolejnych eliminacjach do Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata - powiedział Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska.

Chcielibyśmy podziękować firmie Orange Polska za długoletnią i owocną współpracę. Jesteśmy przekonani, że przyczyniła się ona do rozwoju firmy i osiągnięcia założeń biznesowych dla marki Orange. Należy podkreślić, że przez te 12 lat nasza współpraca układała się bez zastrzeżeń - powiedział sekretarz generalny PZPN Maciej Sawicki.

Orange Polska zainwestował w polską piłkę nożną ponad 100 mln zł. Przez wiele lat na wsparcie mogła liczyć nie tylko reprezentacja Polski, ale także polska Ekstraklasa oraz piłka młodzieżowa i dziecięca. Firma była m.in. głównym sponsorem turnieju dla dzieci Orange Cup. Orange był także sponsorem finałów Mistrzostw Europy w Polsce i na Ukrainie w 2012 roku oraz partnerem technologicznym UEFA podczas tej imprezy.

Firma angażowała się w specjalne programy skierowane do kibiców: Orange Fair Play i Gram Fair, których celem było zwiększanie bezpieczeństwa na stadionach i podnoszenie atrakcyjności meczów. Jako sponsor organizowała również szkolenia medialne dla zawodników oraz szkolenia z zakresu marketingu dla przedstawicieli klubów.

Nieprzedłużenie współpracy oznacza, że reprezentacja Polski do eliminacji Euro 2016 przystąpi już z nowym sponsorem głównym.

Dalsza część tekstu pod wideo