Nokia najlepiej kojarzoną marką telefonu wśród dzieci
Ponad 66 proc. dzieci w wieku 7-14 lat używa już telefonów komórkowych - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia we współpracy z kanałem Fox Kids Polska i firmą marketingową SFeRa modern media solutions.
Ponad 66 proc. dzieci w wieku 7-14 lat używa już telefonów komórkowych -
wynika z badania przeprowadzonego przez instytut ARC Rynek i Opinia we
współpracy z kanałem Fox Kids Polska i firmą marketingową SFeRa modern media
solutions.
Spośród dzieci używających telefonów komórkowych ponad 71 proc. ma swój
aparat. Dzieci wykorzystują telefony nie tylko do rozmawiania - aż 80 proc.
wysyła SMS-y, 35 proc. ściąga dzwonki, 25 proc. ściąga logo i obrazki.
Największą popularnością spośród marek telefonów cieszy się Nokia - aparat
tej marki ma 43,3 proc. dzieci, następnie Siemens (16,5 proc.) i Motorola
(11,3 proc.). Dzieci dobrze znają marki telefonów komórkowych, tylko 2,5
proc. pytanych nie potrafiło wymienić żadnej z nich. Najbardziej znaną marką
jest Nokia (95,2 proc.), a następnie: Motorola (87,3 proc.), Siemens (86,2
proc.), Sony Ericsson (78,2 proc.), Ericsson (74,7 proc.), Samsung (74,6
proc.), Sony (71,5 proc.), Panasonic (67,2 proc.), Philips (62,3 proc.),
Alcatel (59,5 proc.). Za najfajniejszą markę telefonu dzieci uważają także
Nokię.
Z kolei spośród sieci telefonii komórkowej za najfajniejszą dzieci uważają
Heyah (21 proc.), a potem Ideę (19,2 proc.), Erę Tak Tak (14,5 proc.), Erę
(13,1 proc.), Plusa (9,9 proc.). - Heyah okazała się spektakularnym sukcesem
ostatniego czasu. Po kilku tygodniach kampanii wprowadzającej produkt na
rynek udało się jej zbudować wśród dzieci świadomość marki na poziomie 82
procent - komentuje wyniki badań Piotr Czyżewski, dyrektor ds. badań w ARC
Rynek i Opinia. Badanie typu On-Line Omnibus przeprowadzono w dniach
17.03-01.04.2004 metodą CAWI (sondaż online) na próbie 4350 dzieci,
dobranych spośród zarejestrowanych użytkowników serwisu Fox Kids Polska.