Niezamawiane wiadomości mogą być przydatne
Chociaż przesyłane na telefony komórkowe "zautomatyzowanych" treści mają raczej negatywną opinię, to jednak odpowiedni ich dobór może się spotkać z akceptacją osób, do których są kierowane. Jest to obserwowane głównie wśród młodszych użytkowników telefonii komórkowej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę analityczną Harris Interactive oraz Varroli Corp., jednego z dostawców takich usług.
Chociaż przesyłane na telefony komórkowe "zautomatyzowanych" treści mają raczej negatywną opinię, to jednak odpowiedni ich dobór może się spotkać z akceptacją osób, do których są kierowane. Jest to obserwowane głównie wśród młodszych użytkowników telefonii komórkowej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę analityczną Harris Interactive oraz Varroli Corp., jednego z dostawców takich usług.
Według przedstawionych wyników badań, aż 96% ankietowanych uważa przynajmniej część automatycznie generowanych wiadomości wysyłanych na ich telefon jako bardzo użyteczne. Wśród akceptowanych wiadomości znajdują się zarówno te mówiące np. o czekającej na odbiór przesyłce, jak i przypomnienie o konieczności spłaty karty kredytowej. Z drugiej strony tylko 10% użytkowników akceptuje informacje natury politycznej czy oferty kredytowe banków.
Akceptacja automatycznych informacji różni się znacząco w zależności od grupy wiekowej, do której jest kierowana. Na przykład 63% młodszych użytkowników telefonów stwierdziło, że automatyczna informacja o konieczności spłaty karty kredytowej jest informacją przez nich pożądaną. Odsetek ten wśród osób powyżej 55. roku życia zmalał już jednak do poziomu 25%. Z badania możemy się również dowiedzieć, że niezamówione, standardowe informacje są nie tylko nieefektywne, ale również irytują i zniechęcają odbiorców do produktów, których dotyczą.
Wywiad został przeprowadzony w dniach od 20. września do 2. października, a wzięło w nim udział 2309 dorosłych osób.
Według kolejnych badań, przeprowadzonych przez firmę analityczną Forrester, 85% ankietowanych wykorzystuje co najmniej jedną technologię, która pozwala im na uniknięcie niezamówionych materiałów reklamowych. Dotyczy to głównie informacji przekazywanych za pomocą sieci Internet, jednak odsetek ten pokazuje, że nietrafiona informacja może być nie tylko nieskuteczna, ale również przynieść jego nadawcy więcej szkód, niż pożytku.