mBank wydaje kolejny komunikat w sprawie problemów z przelewami

26 maja 2025 roku nie był zbyt udanym dniem dla mBanku. Z niepodanych przez bank przyczyn wszystkie przelewy wychodzące i przychodzące zawisły w niebycie.

Paweł Maretycz (Maniiiek)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Telepolis.pl
mBank wydaje kolejny komunikat w sprawie problemów z przelewami

Problem był na tyle poważny, że dotyczył także przelewów, które wyszły w piątek po ostatniej sesji, oraz przez cały weekend i obejmował także zlecenia stałe. Dotyczyło to zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Także właściciele terminali płatniczych mieli problem, ponieważ nie otrzymywali środków przy płatności kartą, chociaż ta kończyła się sukcesem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Komunikat mBanku

Sytuacji nie poprawił fakt, że komunikat o awarii pojawił się stosunkowo późno i jedynie na stronie banku i mediach społecznościowych. mBank prosił w nim o niepowtarzanie już wysłanych przelewów. Tym samym klienci korzystający z aplikacji, czy strony banku nie wiedzieli, co się dzieje i próbowali powtórzyć płatności wielokrotnie. Na szczęście problem został już rozwiązany. mBank wydał następujący komunikat:

Aktualizacja z 27.05.2025 r. Przelewy obsługujemy na bieżąco. Zrealizowaliśmy też wszystkie wczorajsze przelewy. Przelewy obsługujemy na bieżąco, zgodnie z harmonogramem sesji. Zrealizowaliśmy też wszystkie wczorajsze przelewy przychodzące i wychodzące. Przepraszamy za utrudnienia.

Otwartą kwestią pozostaje to, czy mBank zrealizował także te nadprogramowe przelewy, które były wykonywane przez zdezorientowanych użytkowników.