Jak biznes ocenia usługi telekomunikacyjne
UKE opublikował raport, w którym zaprezentował ocenę różnych usług telekomunikacyjnych operatorów stacjonarnych i komórkowych przez klientów biznesowych.
UKE opublikował raport, w którym zaprezentował ocenę różnych usług telekomunikacyjnych operatorów stacjonarnych i komórkowych przez klientów biznesowych.
W wypadku telefonii stacjonarnej, 7 na 10 osób wystawiało TP ocenę dobrą lub bardzo dobrą, w wypadku Netii było to 6 na 10. Z pierwszego operatora korzysta 76,2% respondentów, a z drugiego - 16,4%.
W wypadku telefonii komórkowej, po około 39% klientów korzystało z usług Ery i Orange, a niecałe 28% - z Plusa. Klienci Ery i Plusa płacą rachunki na średnim poziomie około 340 zł, zaś Orange - 390 zł. Ponad 90% firm korzysta z usług abonamentowych, a z prepaida głównie w Plusie i Orange. Operatorzy komórkowi byli oceniani średnio na 4 w 5-stopniowej skali.
Klientom biznesowym nieco bardziej atrakcyjne wydają się aparaty telefoniczne oraz ogólny poziom usług w Plusie, a także dostępność obsługi linii informacyjnych w Orange. Mniej atrakcyjne wydają się promocje i rabaty oraz oferta cenowa Ery - napisano w raporcie.
93% firm posiadających komputer miało też dostęp do Internetu, z tego prawie 12% mobilny. Średnie wydatki na łącze uplasowały się na poziomie 131 zł. Trzy czwarte respondentów było zadowolonych z jakości tych usług.
Badanie przeprowadziła sopocka firma PBS DGA w grudniu zeszłego roku, na próbie 400 respondentów.
Zobacz: pełną treść raportu UKE (plik .pdf; 1,69 MB).