Hyundai wprowadza na rynek nowy pojazd. Uwagę przyciąga cena
Hyundai ma ambitny plan podboju japońskiego rynku samochodów elektrycznych. Sukces ma zagwarantować model Inster, który będzie sprzedawany za jedyne 18 tysięcy dolarów.

Koreański producent ma nadzieję, że tak niska cena samochodu zachęci do zakupu oszczędnych japońskich klientów. Liczy także, że dzięki temu zyska przewagę nad konkurencją, która także mocno stara sie o zdobycie klientów w tym kraju.
18 tysięcy dolarów czyli około 2,85 miliona yenów to zdecydowanie najniższa cena kompaktowego elektryka w Japonii. Konkurencyjny Dolphin od chińskiego producenta BYD, wprowadzony na rynek w 2023 roku kosztuje 3,63 miliona yenów.



W poprzednim roku najlepiej sprzedającym się elektrykiem w Japonii był ultra kompaktowy Nissan Sakura. Japończycy nie są jednak ostatnio fanami elektryków. Nissan sprzedał w 2024 roku zaledwie 23 tysiące modeli Sakury. To jak na rynek, na którym sprzedaje się rocznie ponad 4 miliony samochodów jest bardzo słabym wynikiem.
Zarówno Hyundai, jak i konkurencyjny BYD, mają nadzieję, że wprowadzając na rynek tanie wersje swoich elektryków przekonają do siebie japońskich klientów.
Dla koreańskiego producenta kolejna próba podbicia japońskiego rynku, z którego wycofał się w 2009 roku uznając wyższość lokalnych gigantów, takich jak Toyota czy Honda.
Hyundai wrócił do Japonii już w 2022 roku, głównie ze swoimi samochodami spalinowymi, a teraz podejmuje walkę na rynku elektryków.