eCall uratuje życie

Europejski sektor telefonii komórkowej udzielił pełnego poparcia europejskiemu systemowi automatycznego powiadamiania o wypadkach montowanemu w samochodach - eCall.

Lech Okoń (LuiN)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
eCall uratuje życie

Europejski sektor telefonii komórkowej udzielił pełnego poparcia europejskiemu systemowi automatycznego powiadamiania o wypadkach montowanemu w samochodach - eCall.

System eCall automatycznie nawiązuje połączenie ze wspólnym europejskim numerem alarmowym 112 , gdy samochód ulegnie poważnemu wypadkowi i przesyła informacje o położeniu samochodu do najbliższej jednostki służb ratowniczych, nawet jeśli pasażerowie nie wiedzą, gdzie się znajdują bądź nie potrafią określić swojego położenia.

Uruchomienie systemu "eCall" wymaga ścisłej współpracy między władzami, producentami samochodów i operatorami sieci komórkowych. W przypadku pełnego wdrożenia system ten może ratować życie 2,5 tys. osób w UE rocznie oraz ograniczyć zakres obrażeń o 10 do 15 %.

Przedstawiciele stowarzyszenia branży telefonii komórkowej (GSM Association) podkreślili swoje zaangażowanie w sprawę tej ratującej życie technologii podpisując z UE protokół ustaleń mający na celu wdrożenie systemu "eCall" w całej Europie.

Dalsza część tekstu pod wideo