Dilerzy pytają o multisalony
Eurotel i Euro-Phone, dilerzy PTC, skierowali pytanie do zarządu operatora w sprawie łączenia usług różnych operatorów komórkowych w swoich w salonach - dowiedziała się Rzeczpospolita. Skłoniła je do tego wypowiedź prezesa PTC Klausa Hartmanna.
Eurotel i Euro-Phone, dilerzy PTC, skierowali pytanie do zarządu operatora w sprawie łączenia usług różnych operatorów komórkowych w swoich w salonach - dowiedziała się Rzeczpospolita. Skłoniła je do tego wypowiedź prezesa PTC Klausa Hartmanna.
Jednym z przejawów kooperacji może być połączenie i wspólne prowadzenie sieci własnych sklepów operatorów, sprzedających usługi i produkty telekomunikacyjne - mówił Hartmann w rozmowie z Parkietem.
To ciekawa koncepcja. Dlaczego jednak ma dotyczyć tylko własnych salonów operatorów. Też chcielibyśmy mieć możliwość oferowania usług kilku operatorów w jednym salonie - mówi Tomasz Basiński, członek zarządu Eurotela, największego dilera PTC.
Dariusz Chlastawa, prezes mPunktu, sądzi, że na pełne multidilerstwo jest już w Polsce raczej za późno, bo jego zdaniem ten model sprzedaży mógłby się sprawdzić, gdy rynek dynamicznie rósł i dilerzy głównie zarabiali na pozyskiwaniu klientów dla operatorów, a nie dziś, kiedy przychody generuje obsługa i utrzymanie klientów.
Trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której do sklepu przychodzi klient jednej sieci, aby przedłużyć umowę, a obsługa salonu sprzedaje usługi wielu telekomów. Co powinna w tej sytuacji zrobić? Zaproponować ofertę tej firmy, która płaci największą prowizję? - tłumaczy Chlastawa.