Dedykowane urządzenia do nawigacji na biegu wstecznym

W 2011 roku na rynek trafiło 33 mln dedykowanych urządzeń do nawigacji - wynika z najnowszych danych Berg Insight. W kolejnych latach ich liczba ma maleć, na rzecz aplikacji do nawigacji w smartfonach.

Redakcja Telepolis
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Dedykowane urządzenia do nawigacji na biegu wstecznym

W 2011 roku na rynek trafiło 33 mln dedykowanych urządzeń do nawigacji - wynika z najnowszych danych Berg Insight. W kolejnych latach ich liczba ma maleć, na rzecz aplikacji do nawigacji w smartfonach.

W 2016 roku na rynek trafi o 30% mniej urządzeń do nawigacji, bo zaledwie 23 mln. W tym samym czasie liczba aplikacji do nawigacji zainstalowanych na smartfonach wzrośnie ze 130 mln w 2011 do 340 mln w 2016 roku.

Taka popularność aplikacji do nawigacji spowodowana będzie nie tylko rosnącą popularnością smartfonów, ale również preinstalowanych w nich aplikacji do nawigacji. W ponad połowie z nich będą to bezpłatne wydania aplikacji, np. z wykorzystaniem Google Maps czy Nokia Maps.

Dużą popularnością oprócz samej funkcji nawigacji będą się cieszyć usługi dodane. Znajdą się wśród nich m.in. informacje o ruchu drogowym, informacje o fotoradarach, utrudnieniach w ruchu oraz informacje lokalne, np. pogodowe.

Dalsza część tekstu pod wideo