Centertel inaczej księguje premium SMS-y
Przychody Centertela zmniejszyły się m.in. przez naciski audytora na zmianę sposobu księgowania przychodów z tytułu premium SMS. Od I kwartału telekom zalicza w poczet przychodów jedynie marżę, a nie cały koszt SMS-a - pisze Parkiet.
Przychody Centertela zmniejszyły się m.in. przez naciski audytora na zmianę sposobu księgowania przychodów z tytułu premium SMS. Od I kwartału telekom zalicza w poczet przychodów jedynie marżę, a nie cały koszt SMS-a - pisze Parkiet.
Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Centertela, nie powiedziała, jaki wpływ miała ta zmiana na przychody Orange w I kwartale. Można szacować, że chodzi o ubytek rzędu 200 mln zł w skali roku.
Dużo wcześniej premium SMS w ten sposób zaczęła księgować PTC, pozostali operatorzy w poczet przychodów zaliczają cały koszt SMS-a.
Szerzej o wynikach Centertela w I kwartale 2009 roku pisaliśmy w tej wiadomości.