CenterNet wdrożył system do zarządzania billingiem i usługami nowej generacji
CenterNet zakończył wdrożenie systemu Oracle Communications Prepaid Charging, kluczowego elementu inteligentnej sieci telekomunikacyjnej oraz systemu do zarządzania billingiem i usługami komunikacyjnymi nowej generacji.

CenterNet zakończył wdrożenie systemu Oracle Communications Prepaid Charging, kluczowego elementu inteligentnej sieci telekomunikacyjnej oraz systemu do zarządzania billingiem i usługami komunikacyjnymi nowej generacji.
W obliczu rosnącej konkurencji operator poszukiwał rozwiązania pozwalającego na usprawnienie możliwości kompleksowego naliczania opłat i uruchomienie konwergentnych usług na wspólnej platformie.
Głównym elementem oprogramowania zbudowanego systemu jest pakiet Oracle Communications Prepaid Charging, jeden z produktów z grupy Oracle Communications Network Charging & Control. Rozwiązanie pozwoliło firmie CenterNet zwiększyć możliwości kontroli sieci, przetwarzania wiadomości i billingu online dla wszystkich usług i rodzajów płatności - zarówno przedpłaconych, jak i abonamentowych.
Kluczowe funkcje stworzonego rozwiązania, to:
- kompleksowa kontrola sieci i naliczanie opłat w czasie rzeczywistym dla różnych usług - w tym połączeń głosowych, SMS, czy danych;
- przygotowanie dla uruchomienia usług konwergentnych na wspólnej platformie, przy wykorzystaniu różnych technologii sieciowych (GSM, UMTS, IP, LTE, kablowe);
- wspólna platforma dla usług przedpłaconych (prepaid) i abonamentowych (postpaid), umożliwiająca integrację z istniejącymi węzłami sieci i systemami billingowymi;
- możliwość samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji systemów zewnętrznych (self provisioning).