Centernet przejmuje Telepin od Mediatela - oficjalnie

30. września Eletrix, spółka zależna Mediatela, sprzedała CenterNetowi aktywa związane z działalnością prepaid na rynku klientów indywidualnych pod marką Telepin i Telepin Mobi, w tym umowy dystrybucji kart telefonicznych prepaid pod tymi markami.

Redakcja Telepolis
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Centernet przejmuje Telepin od Mediatela - oficjalnie

30. września Eletrix, spółka zależna Mediatela, sprzedała CenterNetowi aktywa związane z działalnością prepaid na rynku klientów indywidualnych pod marką Telepin i Telepin Mobi, w tym umowy dystrybucji kart telefonicznych prepaid pod tymi markami.

Wartość transakcji wynosi 3 mln zł. Warunkiem zawieszającym wejście w życie tej umowy jest jeszcze podpsianie umowy na mocy, której Strony określą zasady współpracy przy projekcie do końca 2011 rok.

Umowa z CenterNetem wynika z przyjętej przez nas strategii, która zakłada rozwój oferty w segmencie klientów biznesowych i współpracy międzyoperatorskiej. Oddajemy nasz biznes indywidualny w ręce ludzi, posiadających większe możliwości rozwoju tego typu usług. Podpisana umowa zakłada również współpracę z CenterNet w zakresie hurtowej terminacji ruchu telekomunikacyjnego - powiedział Marcin Kubit, prezes Mediatela.

CenterNet, dzięki podpisanej umowie uzyskuje dostęp do sieci dystrybucji kart Telepin. Na dzień dzisiejszy jest to ponad 85 tys. punktów dystrybucyjnych na terenie całej Polski. CenterNet nabywa również know-how związany z ofertą dla obcokrajowców mieszkających w Polsce lub przyjeżdżających w celach turystycznych. Obecny potencjał tego rynku szacowany jest przez Mediatel na ponad 200 tys. użytkowników kart Telepin.

Zakup Telepina jest kolejnym krokiem związanym z poszerzaniem działalności CenterNetu na rynku telefonii komórkowej. Rozpoznawalność marki Telepin i istniejące kanały dystrybucji są jej atutem, a przeniesienie realizacji projektu do operującego w obszarze telefonii komórkowej CenterNetu będzie istotnym wsparciem i da duże możliwości rozwoju - powiedział Jacek Felczykowski, prezes NFI Midas, głównego udziałowca CenterNetu.

Zakładamy, iż oferta związana z marką Telepin będzie dalej kierowana do osób głównie dzwoniących za granicę z tym że jej funkcjonalność zostanie poszerzona o rozwiązania mobilne. Mamy również pomysły na wykorzystanie tej marki do innych produktów. Zakładamy, iż w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy dzięki temu projektowi uda nam się pozyskać dodatkowych 100 tys. użytkowników telefonii komórkowej - dodał Grzegorz Tomczyk, wiceprezes CenterNetu.

Strony nie wykluczają, iż w przyszłości możliwa jest dalsza współpraca np. przy stworzeniu wspólnej oferty dla rynku biznesowego.

Przypomnijmy, że w MVNO Telepin Mobi korzysta aktywnie około 3 tys. osób. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.

Dalsza część tekstu pod wideo