Biznes: ssanie na podwójne gadanie

Telefon komórkowy pracujący także jako telefon stacjonarny w obrębie biura - właśnie na takie urządzenia i rozwiązania czeka biznes. Według firmy badawczej In-Stat, liczba takich telefonów będzie rosła o kilkadziesiąt procent rocznie - pisze Rzeczpospolita.

Lech Okoń (LuiN)
17
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Biznes: ssanie na podwójne gadanie

Telefon komórkowy pracujący także jako telefon stacjonarny w obrębie biura - właśnie na takie urządzenia i rozwiązania czeka biznes. Według firmy badawczej In-Stat, liczba takich telefonów będzie rosła o kilkadziesiąt procent rocznie - pisze Rzeczpospolita.

Komórka będąca też telefonem stacjonarnym dawno przestała być fikcją. Na świecie spopularyzowały się dwa konwergentne modele: dodatkowy numer stacjonarny działający w określonej lokalizacji i podpięty w formie usługi do telefonu komórkowego oraz wariant drugi - telefony obsługujące usługi VoIP przy użyciu WiFi.

Najpopularniejsze standardy tego drugiego wariantu to UMA i SIP. Pierwszy oferuje od dłuższego czasu polski odział Orange, drugi popularyzuje między innymi Netia. Telefon stacjonarny w formie usługi dodanej do numeru komórkowego oferuje w Polsce Era.

Według analityków In-Stat motorem rozwoju w najbliższych latach będzie upowszechnienie telefonów komórkowych obsługujących WiFi. Odsetek zaawansowanych telefonów z taką funkcją, dzisiaj wynoszący 45%, wzrośnie do 90% w 2014 r. Dzięki temu korzystanie z telefonii konwergentnej będzie tańsze.

Dalsza część tekstu pod wideo