Bank Pocztowy pręży muskuły. Chwalą się znakomitymi wynikami
Bank Pocztowy coraz prężniej rozwija się na rynku, co potwierdzają liczby. W pierwszym półroczu 2023 roku bank wypracował o wiele lepszy wynik finansowy, niż miało to miejsce w tym samym okresie w zeszłym roku.

Bank Pocztowy w pierwszym półroczu 2023 r. wypracował wynik finansowy netto na poziomie 106,5 mln złotych, w porównaniu do 49,3 mln złotych wygenerowanych w analogicznym okresie roku 2022. Jest to najwyższy wynik w historii Banku Pocztowego odnotowany po półroczu, jak również w ujęciu całorocznym.
Co więcej, bank uzyskał wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 51,5%. Jak podaje przedsiębiorstwo, takie wyniki są efektem przede wszystkim dwóch czynników — wzrostu wyniku odsetkowego, który nastąpił na skutek wzrostu stóp procentowych oraz zakończonego z sukcesem Planu Naprawy, który pozwolił na obniżenie kosztów, a także umożliwił wprowadzenie usprawnień technologicznych oraz uatrakcyjnienie oferty w zakresie wybranych produktów i usług bankowych.



- Istotny wpływ na rekordowe w historii Banku Pocztowego wyniki miał oczywiście wysoki poziom referencyjnych stóp procentowych – co jest wspólne dla całego sektora finansowego. W naszym przypadku nie możemy natomiast zapominać także o ogromnej pracy, jaką organizacja wykonała przy okazji wdrażania Planu Naprawy, który na stałe wprowadził mechanizmy poprawiające naszą efektywność oraz rentowność. Warto też zauważyć konsekwentne uatrakcyjnianie naszej oferty produktowej i nowe funkcjonalności bankowości internetowej i mobilnej. Obecnie koncentrujemy się na realizacji nowej strategii, która pozwoli Bankowi Pocztowemu na dalszy rozwój, oparty o atuty, jakie przynosi bliska współpraca z Pocztą Polską
- mówi Jakub Słupiński, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.
Nowa strategia banku i dalszy rozwój
Bank Pocztowy pracuje aktualnie nad wprowadzaniem w życie założeń nowej strategii na lata 2023 -2026 „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb”. Oparta jest ona na sześciu priorytetach, koncentrując się na finansowaniu konsumpcyjnym klientów detalicznych z wykorzystaniem nowego procesu kredytowego i wejścia na rynek e-commerce oraz selektywnej obsłudze klientów segmentu instytucjonalnego, ze szczególnym naciskiem na mieszkalnictwo. Bank mocno stawia na bliską współpracę z Pocztą Polską, odpowiedzialną politykę ryzyka oraz dalszą modernizację technologiczną. Wysoki priorytet nadany jest także kwestiom bezpieczeństwa klientów.
Strategia przewiduje, że w każdym roku jej obowiązywania Bank Pocztowy osiągnie wysokie zyski netto, dzięki temu będzie dynamicznie zwiększać kapitały własne. Doprowadzi to do ich niemal czterokrotnego wzrostu w perspektywie strategii – do poziomu ponad 1,2 mld zł na koniec 2026 r. W tym czasie blisko dwukrotnie wzrośnie również wartość wskaźnika Tier I.