Alcatel pracuje nad Internetem w samolotach
Alcatel koordynuje rozwój europejskiego projektu naukowo-badawczego MOWGLY (ang. MObile Wideband GLobal Link System), którego celem jest zastosowanie nowych standardów do świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu osobom na pokładach samolotów, pociągów i statków.
Alcatel koordynuje rozwój europejskiego projektu naukowo-badawczego MOWGLY (ang. MObile Wideband GLobal Link System), którego celem jest zastosowanie nowych standardów do świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu osobom na pokładach samolotów, pociągów
i statków.
Istniejące mobilne systemy komunikacji satelitarnej oferują wyłącznie usługi wąskopasmowe lub też wykorzystują niestandardowe, firmowe rozwiązania szerokopasmowe.
MOWGLY będzie zajmował się badaniami nad innowacyjnymi rozwiązaniami przeznaczonymi dla terminali satelitarnych funkcjonujących w środowiskach mobilnych. Np. zaawansowane rozwiązania transmisyjne dla grup pasażerów korzystających ze zbiorczych terminali (ang. collective terminals), z możliwością
sterowania jakością usług (QoS) i przy zastosowaniu technologii sieciowych. Konsorcjum MOWGLY będzie dążyło do osiągnięcia tych celów, skupiając czołowych graczy z rynku transportowego,
telekomunikacyjnego i MSP, jak również środowiska akademickie.
W celu sprawdzenia poprawności działania newralgicznych usług, MOWGLY przeprowadzi cykl prób na pokładach samolotów, pociągów i statków tak, aby w jak największym stopniu było możliwe zastosowanie już istniejącej infrastruktury łączności satelitarnej lub tej planowanej do wdrożenia w najbliższej przyszłości. Rezultaty osiągnięte w ramach projektu MOWGLY powinny zainteresować przede wszystkim klientów z tradycyjnych rynków satelitarnych, planujących wprowadzenie na dużą skalę usług mobilnych
oferowanych grupom użytkowników.
W trakcie zaplanowanego na 2 lata projektu, zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza biznesowa, studium inżynierskie i ocena wydajności. Próby na prototypach umożliwią sprawdzenie opracowanych technologii, przypisanie oferowanych usług do konkretnych grup klientów i zdefiniowanie optymalnego modelu biznesowego.