[Aktualizacja] Wyniki Nokii po 3Q2009

Przychody netto Nokii spadły w III kwartale o 19,8%, do 9,81 mld euro względem analogicznego okresu w 2008 roku i o 1% względem II kwartału tego roku. Udział w rynku telefonów komórkowych utrzymał się na tym samym poziomie co w II kwartale 2009 roku wynosząc 38% (podobnie jak w III kwartale 2008 roku).

Lech Okoń (LuiN)
19
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
[Aktualizacja] Wyniki Nokii po 3Q2009

Przychody netto Nokii spadły w III kwartale o 19,8%, do 9,81 mld euro względem analogicznego okresu w 2008 roku i o 1% względem II kwartału tego roku. Udział w rynku telefonów komórkowych utrzymał się na tym samym poziomie co w II kwartale 2009 roku wynosząc 38% (podobnie jak w III kwartale 2008 roku).

W III kwartale Nokia straciła aż 559 mln euro na poziomie netto (w analogicznym okresie zeszłego roku był zysk na poziomie 1,09 mld euro). Zaważyły na tym odpisy związane ze słabą kondycją Nokia Siemens Networks i mniejszymi przychodami.

Nokia sprzedała w drugim kwartale 108,5 mln sztuk urządzeń, o 8% mniej licząc rok do roku, lecz jednocześnie o 5% więcej w stosunku do II kwartału.

Globalna sprzedaż wyniosła według analiz 288 mln sztuk telefonów, co daje Nokii 38% udziału w rynku. Globalna sprzedaż telefonów spadła o 7% rok do roku i jednocześnie wzrosła o 7% względem II kwartału tego roku.

W III kwartale Nokia sprzedała 4,5 mln Nokii Nseries i 4,4 mln Nokii Eseries (razem 8,9 mln). To spadek o 4,3% względem II kwartału tego roku, gdy to sprzedano łącznie 9,3 mln sztuk smartfonów serii E i N. Jest to zarazem spadek o aż 25,8% względem III kwartału 2008 roku, gdy to sprzedaż samych urządzeń Nseries wyniosła 9 mln sztuk (plus 3 mln sztuk Nokii Eseries).

Nokia w dalszym ciągu traci udział w rynku Ameryki Północnej, stanowiący obecnie marginalną część sprzedaży koncernu. Sprzedaż jest tam o ponad 31% niższa niż w zeszłym roku. Widoczne jest za to stopniowe poprawianie sytuacji na rynku Ameryki Południowej oraz stały wzrost zainteresowania usługami nawigacji satelitarnej (wzrost o 6,4% rok do roku i o 12,9% względem II kwartału).

Sprzedaż w podziale na regiony

Dalsza część tekstu pod wideo
(mln sztuk) Q2 2009 Q2 2008 zmiana YoY (%) Q1 2009 zmiana QoQ (%)
Europa 23,3 27,1 -14,0% 22,3 4,5%
Środkowy Wschód i Afryka 18,9 21,1 -10,4% 14,8 27,7%
Chiny 18,6 17,6 5,7% 17,9 3,9%
Azja-Pacyfik 30,3 36,4 -16,8% 28,2 7,4%
Ameryka Północna 3,2 4,5 -28,9% 3,4 -5,9%
Ameryka Łacińska 8,9 15,3 -41,8% 6,6 34,8%
Suma 103,2 122,0 -15.4% 93,2 10.7%
Pokaż więcej