AdSense beta dla aplikacji mobilnych

Google poinformował, że uruchomił wersję beta platformy reklamowej AdSense, przeznaczonej dla aplikacji mobilnych. Obecnie będzie ona obsługiwać jedynie iPhone'y oraz telefony pracujące pod kontrolą systemu Android.

Redakcja Telepolis
8
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
AdSense beta dla aplikacji mobilnych

Google poinformował, że uruchomił wersję beta platformy reklamowej AdSense, przeznaczonej dla aplikacji mobilnych. Obecnie będzie ona obsługiwać jedynie iPhone'y oraz telefony pracujące pod kontrolą systemu Android.

Wraz ze wzrostem popularności smartfonów rośnie również liczba sprzedawanych do nich aplikacji. Przykładem tego może być przekroczenie bariery 1 mld pobrań w sklepie App Store, o czym pisaliśmy w tej wiadomości. Oznacza to, że dodatkowa reklama mogłaby być tyle razy wyświetlona osobom, które korzystają z aplikacji mobilnych. W tym właśnie kierunku podąża Google, które zaoferowało wersję beta platformy AdSense, przeznaczoną dla takich aplikacji.

Wprowadzenie programu AdSense dla aplikacji mobilnych umożliwi twórcom oprogramowania czerpanie dodatkowych zysków z ich dystrybucji. Wyświetlane użytkownikom reklamy będą powiązane lub zbliżone do tematyki oprogramowania, w którym się znajdą. Dzięki temu ten sposób reklamy ma się charakteryzować większą skutecznością, niż jej tradycyjne formy.

Dalsza część tekstu pod wideo