AdMob: Safari czołową przeglądarka mobilną
Przeglądarka Safari osiągnęła udział w rynku mobilnych przeglądarek na poziomie 40%. Tym samym wyprzedziła ona swojego największego rywala - Nokię - która w ostatnim, sierpniowym badaniu zanotowała udział na poziomie 34% - wynika z analizy przedstawionej przez sieć reklamy mobilnej AdMob.
Przeglądarka Safari osiągnęła udział w rynku mobilnych przeglądarek na
poziomie 40%. Tym samym wyprzedziła ona swojego największego rywala -
Nokię - która w ostatnim, sierpniowym badaniu zanotowała udział na poziomie 34% -
wynika z analizy przedstawionej przez sieć reklamy mobilnej AdMob.
Tym samym urządzenia iPhone oraz iPod, w których zainstalowana jest
przeglądarka Safari, zanotowała wzrost udziału w porównaniu z
poprzednim badaniem przeprowadzonym w lutym o 7% (z 33 do 40%). W
przypadku samego rynku amerykańskiego, jej udział jest jeszcze większy
i wynosi aż 52%.
W ciągu ostatniego pół roku udział Nokii w rynku mobilnych
przeglądarek spadł z 43 do 34%. Stało się tak pomimo tego, że Nokia
cały czas pozostaje liderem pod względem ilości smartfonów sprzedanych
na rynku globalnym.
W tym samym okresie przeglądarka zainstalowana w systemie Google
Android zwiększyła swój udział w rynku z 2% do 7%. WebOS zgarnął dla
siebie 4% udziałów, jednak należy pamiętać, że Palm Pre pojawił się na
rynku stosunkowo niedawno, bo dopiero 6. czerwca. Szerzej o tym
pisaliśmy m.in. w tej
wiadomości.
Udział przeglądarki zainstalowanej w urządzeniach firmy RIM spadł
nieznacznie i osiągnął udział na poziomie 8%. Udział przeglądarki
obecnej w systemie Windows Mobile skurczył się do 4%.
Warto zauważyć, że powyższe badania zostały przeprowadzone nie na
podstawie ilości urządzeń otwierających poszczególne strony znajdujące
się w badanej sieci, ale na podstawie ilości odsłon. Oznacza to, że
urządzenia częściej wykorzystywane do przeglądania sieci (np. iPhone)
będą miały wyższą pozycję w końcowym zestawieniu.
Sieć reklamy mobilnej
AdMob składa się z ponad 9 tys. stron znajdujących się na całym
świecie.