AdMob: Safari czołową przeglądarka mobilną

Przeglądarka Safari osiągnęła udział w rynku mobilnych przeglądarek na poziomie 40%. Tym samym wyprzedziła ona swojego największego rywala - Nokię - która w ostatnim, sierpniowym badaniu zanotowała udział na poziomie 34% - wynika z analizy przedstawionej przez sieć reklamy mobilnej AdMob.

Redakcja Telepolis
18
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
AdMob: Safari czołową przeglądarka mobilną

Przeglądarka Safari osiągnęła udział w rynku mobilnych przeglądarek na poziomie 40%. Tym samym wyprzedziła ona swojego największego rywala - Nokię - która w ostatnim, sierpniowym badaniu zanotowała udział na poziomie 34% - wynika z analizy przedstawionej przez sieć reklamy mobilnej AdMob.

Tym samym urządzenia iPhone oraz iPod, w których zainstalowana jest przeglądarka Safari, zanotowała wzrost udziału w porównaniu z poprzednim badaniem przeprowadzonym w lutym o 7% (z 33 do 40%). W przypadku samego rynku amerykańskiego, jej udział jest jeszcze większy i wynosi aż 52%.

W ciągu ostatniego pół roku udział Nokii w rynku mobilnych przeglądarek spadł z 43 do 34%. Stało się tak pomimo tego, że Nokia cały czas pozostaje liderem pod względem ilości smartfonów sprzedanych na rynku globalnym.

W tym samym okresie przeglądarka zainstalowana w systemie Google Android zwiększyła swój udział w rynku z 2% do 7%. WebOS zgarnął dla siebie 4% udziałów, jednak należy pamiętać, że Palm Pre pojawił się na rynku stosunkowo niedawno, bo dopiero 6. czerwca. Szerzej o tym pisaliśmy m.in. w tej wiadomości.

Udział przeglądarki zainstalowanej w urządzeniach firmy RIM spadł nieznacznie i osiągnął udział na poziomie 8%. Udział przeglądarki obecnej w systemie Windows Mobile skurczył się do 4%.

Warto zauważyć, że powyższe badania zostały przeprowadzone nie na podstawie ilości urządzeń otwierających poszczególne strony znajdujące się w badanej sieci, ale na podstawie ilości odsłon. Oznacza to, że urządzenia częściej wykorzystywane do przeglądania sieci (np. iPhone) będą miały wyższą pozycję w końcowym zestawieniu.

Sieć reklamy mobilnej AdMob składa się z ponad 9 tys. stron znajdujących się na całym świecie.

Dalsza część tekstu pod wideo