DAJ CYNK

TikTok publikuje Raport Transparentności. Z platformy usunięto 89 milionów filmów

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

TikTok Raport Transparentności 89 mln usuniętych filmów

TikTok na bieżąco monitoruje charakter treści publikowanych na tej platformie, by zapewnić bezpieczeństwo społeczności. W opublikowanym właśnie Raporcie Transparentności przedstawia swoje działania podjęte w drugiej połowie 2020 roku, mające chronić jej społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami..

TikTok to zróżnicowana, globalna społeczność, która czerpie siłę z kreatywnej ekspresji. Aby móc wyrażać siebie w sposób autentyczny, niezbędne jest stworzenie bezpiecznego środowiska, w którym każdy może poczuć się komfortowo. Mając to na uwadze, w drugiej połowie 2020 roku platforma wzmocniła swoje Zasady Społeczności, promując akceptację samego siebie. Na platformie zakazane są między innymi reklamy produktów odchudzających. TikTok stara się również pomagać osobom zmagającym się z problemami odżywiania, zachowaniami autodestrukcyjnymi czy myślami samobójczymi, poprzez współpracę z organizacjami oferującymi bezpłatne i poufne wsparcie.

Zobacz: ByteDance negocjuje sprzedaż indyjskiej części TikToka
Zobacz: TikTok otwiera biuro w Polsce, odpowiedzialne za kluczowe rynki w Europie Centralnej

W drugiej połowie ubiegłego roku TikTok dodał także nowe funkcje do swojej usługi Family Pairing, udostępniając rodzicom szereg zabezpieczeń treści udostępnianych przez nastolatków i ich prywatności na platformie. Usługa Family Pairing to jednak nie tylko narzędzie ochrony rodzicielskiej, lecz także pretekst do rozmów z dziećmi na temat ich bezpieczeństwa w sieci.

Walka z dezinformacją

TikTok kontynuuje współpracę z ekspertami ds. zdrowia publicznego, aby zapewnić swojej społeczności bezpieczeństwo i informacje na temat COVID-19 i szczepionek. Serwis udostępnia informacje dotyczące zdrowia publicznego w ramach swojej platformy, aby przeciwdziałać dezinformacji. W ramach tych działań:

  • centrum informacyjne COVID-19 TikToka zostało odwiedzone ponad 2,6 miliarda razy,
  • banery kierujące użytkowników do centrum informacyjnego zostały dodane do ponad 3 milionów filmów i wyświetlone 63 miliardy razy,
  • ogłoszenia służb publicznych z hashtagami kierującymi użytkowników do źródeł WHO i lokalnych organizacji zdrowia publicznego zostały obejrzane ponad 38 miliardów razy,
  • usunięto ponad 50 tysięcy filmów wideo rozpowszechniających błędne informacje na temat COVID-19.

Treści i konta naruszające Zasady Społeczności TikToka

TikTok poinformował, że dokłada wszelkich starań, aby tworzyć bezpieczne środowisko, w którym każdy użytkownik czuje się komfortowo. By było to możliwe, platforma usuwa wszystkie konta i treści, które naruszają jej Zasady Społeczności oraz Warunki Korzystania z Serwisu. W drugiej połowie 2020 roku z tej przyczyny na świecie zostało usuniętych ponad 89 mln filmów, co stanowi mniej niż 1% wszystkich materiałów video przesłanych na TikToka. 92,4% usunięto zanim zostały one zgłoszone, a 93,5% zostało usuniętych w ciągu 24 godzin od ich opublikowania.

TikTok monitoruje nie tylko organiczne treści naruszające Zasady Społeczności, lecz również konta osób prywatnych i reklamodawców je udostępniających. Jak wskazuje raport, platforma w ciągu pół roku usunęła ponad 6 tys. takich kont oraz odrzuciła ponad 3,5 tys. reklam.

W TikTok dążymy do tego, aby być  najbardziej przejrzystą i odpowiedzialną platformą w branży, dlatego chcemy jasno komunikować sposób, w jaki dbamy o bezpieczeństwo naszych użytkowników. Jesteśmy dumni z postępów, jakie poczyniliśmy w tych obszarach, a naszym celem jest dostarczanie coraz większej ilości informacji w każdym kolejnym raporcie. Czujemy się odpowiedzialni za materiały, które docierają do użytkowników TikToka, dlatego stale udoskonalamy nasze narzędzia poprawiające ich bezpieczeństwo w sieci oraz kontrolujemy treści, które docierają do nich każdego dnia. Stale pracujemy nad udoskonalaniem platformy, aby jeszcze szybciej i skuteczniej rozpoznawać szkodliwe treści.

– powiedział Theo Bertram, Director of Government Relations and Public Policy w TikTok Europa

Jak podaje TikTok, bezpieczeństwo użytkowników jest najwyższym priorytetem, dlatego platforma wyznaczyła również w raporcie obszary, które będą rozwijane, takie między innymi jak stałe usprawnianie systemów wykrywających wprowadzające w błąd treści czy dalsze inwestycje w edukację twórców i marek w zakresie wymogów dotyczących treści. Z pełną treścią Raportu Transparentności TikToka za 2 półrocze 2021 roku można się zapoznać pod tym adresem (w języku angielskim).

Zobacz: Telegram wprowadza automatyczne usuwanie wiadomości
Zobacz: Google wzmacnia bezpieczeństwo Androida i ogłasza 4 inne nowości

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: TikTok