DAJ CYNK

Google w czasie pandemii: praca zdalna, zwolnienia i e-zakupy to jedne z najpopularniejszych haseł w wyszukiwarce

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Google wyszukiwarka: praca zdalna, zwolnienia, e-handel

Trwająca w Polsce i na świecie pandemia koronowirusa wpłynęła na hasła, o które pytamy wyszukiwarkę Google. Wśród najpopularniejszych znalazły się takie wyrażenia, jak praca zdalna, zwolnienia i e-handel.

Życie Polaków w ostatnich tygodniach przeniosło się do sieci. Tam pracujemy, uczymy się i korzystamy z rozrywek, co wpłynęło na znaczący wzrost obciążenia sieci, który raportują operatorzy telekomunikacyjni. Częściej też szukamy w sieci informacji o tym, jak radzić sobie w aktualnej rzeczywistości. Jak pokazują statystyki wyszukiwarki Google, jednymi z najpopularniejszych haseł są te związane z pracą zdalną, zwolnieniami czy zasiłkami dla bezrobotnych. Przedsiębiorcy z kolei szukają informacji na temat tak zwanej tarczy antykryzysowej. Dużą popularnością cieszą się również e-zakupy.

Zobacz: Google Sodar obliczy bezpieczny dystans dzięki AR
Zobacz: Orlen Pay: nowa wersja z Apple Pay, Google Pay oraz Blikiem

– Efekty pandemii koronawirusa są doskonale widoczne w zapytaniach do wyszukiwarki Google. W okamgnieniu życie dużej części Polaków przeniosło się do Internetu, a w rezultacie szybko pojawiały się zapytania związane z pracą zdalną. Ich liczba w tym okresie wzrosła o 270%.

Więcej jest zapytań o aplikacje do spotkań online, ale również o koncerty i spowiedzi online. W danych wyszukiwarki widoczne są też symptomy spowolnienia gospodarczego. Pojawia się wiele zapytań dotyczących zwolnień grupowych czy zasiłków dla bezrobotnych. Z drugiej strony przedsiębiorcy korzystają z wyszukiwarki, żeby poznać szczegóły programów pomocowych, zwolnień ze składek ZUS-u czy pożyczek na swoją działalność.

– powiedział Michał Protasiuk, Media Research Manager CEE w Google, w rozmowie z agencją Newseria Biznes

W czasie trwającej pandemii Covid-19 ogromny wzrost popularności zanotowało hasło "pomoc dla przedsiębiorców" - o 10360%. Popularność haseł takich, jak "pożyczka" czy "tarcza antykryzysowa" wzrosła o prawie 2000%. Duże wzrosty odnotowano również w przypadku haseł "zwolnienie" (o 435%) i "zwolnienie grupowe" (o 449%).

Polacy obecnie jeszcze chętniej i częściej robią zakupy online. Przekłada się to również na hasła wpisywane w wyszukiwarce Google. Na przykład frazy "sklep online" i "sklep internetowy" były wyszukiwane częściej odpowiednio o 148% i 73%.

– E-commerce zajmuje tu szczególne miejsce, bo wzrosła liczba wyszukiwań różnorodnych sklepów oferujących sprzedaż przez Internet. Co więcej, Polacy stali się bardziej wymagającymi klientami, oczekując, że niemal wszystkie produkty będą mogli kupić z dostawą we wskazane miejsce. Wyszukiwarka Google była też masowo wykorzystywana w celu sprawdzania ograniczeń i obostrzeń związanych z zakupami w sklepach tradycyjnych. Pojawiało się wiele zapytań dotyczących godzin otwarcia sklepów – w szczycie pandemii ich liczba wzrosła o 99% – a także godzin dla seniorów, sklepów całodobowych czy też kolejek do sklepów.

– dodał Michał Protasiuk

Także wielu przedsiębiorców zaczęło przenosić się do Internetu, co dla niektórych stanowiło swego rodzaju "być albo nie być". W wyszukiwarce Google odnotowano z tego względu więcej pytań w rodzaju "jak założyć sklep internetowy" (wzrost o ponad 45%) czy "biznes online" (wzrost o 67%).

Zobacz: Co z tym PlayStation 5? Prezentacja gier przesunięta
Zobacz: Hulajnogi hive wracają w nowych barwach i tylko w apce FREE NOW

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria.pl