Według badania Strategy Analytics, czarne obudowy telefonów są wciąż najmodniejsze i to właśnie po czarne urządzenia będziemy najchętniej sięgać w trackie wyboru nowego smartfonu.Według badania Strategy Analytics, czarne obudowy telefonów są wciąż najmodniejsze i to właśnie po czarne urządzenia będziemy najchętniej sięgać w trackie wyboru nowego smartfonu. od sześciu lat pod rząd czarne obudowy wygrywają w badaniu Strategy Analytics, przeprowadzonym na 35 tys. respondentów. Nowe urządzenie w kolorze czarnym wybierze 54% Brytyjczyków, 51% Francuzów, 48% Niemców, 45% mieszkańców USA i 38% Chińczyków. Jak widać, nawet w znanej z kolorowych telefonów Azji kolor czarny ma się wciąż bardzo dobrze. Wybór czarnego koloru skorelowany jest z wiekiem nabywcy. Po czarne telefony chętniej sięgają osoby dojrzałe. Drugim z najpopularniejszym kolorów jest biały, co jest niewątpliwą zasługą Apple'a i jego białych iPhone'ów. W USA, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech ma on od 8 do 11% udziału, natomiast w Chinach aż 20%. Pomimo takich, a nie innych statystyk, producenci wciąż starają wyróżniać się kolorami obudów. Uparcie czyni to Nokia, nie brakuje też odwagi Samsungowi, Sony czy HTC.