Bank w telefonie? Tylko do najprostszych czynności
Deutsche Bank przeprowadził w Polsce badanie, sprawdzając, do jakich czynności finansowych przydaje się jego posiadaczom smartfon.

Deutsche Bank przeprowadził w Polsce badanie, sprawdzając, do jakich czynności finansowych przydaje się jego posiadaczom smartfon.
Okazuje się, że wykorzystujemy go przede wszystkim do najbardziej podstawowych operacji, takich jak sprawdzanie stanu konta (42%) i historii transakcji (41%). Co trzeci użytkownik smartfonu opłaca za jego pomocą rachunki (34%) i wykonuje przelewy międzybankowe (32%).
Bardziej zaawansowane działania, takie jak zarządzanie inwestycjami, wykonuje na smartfonie 6% badanych, choć jak wynika z ich deklaracji, jest to niemal wyłącznie domena mężczyzn.
Statystyczny użytkownik smartfonu to częściej mężczyzna, niż kobieta (według badania odpowiednio 62 i 52%). Im respondent starszy, tym prawdopodobieństwo, że posługuje się takim urządzeniem, jest mniejsze. Wśród osób w wieku powyżej 55 lat ma go zaledwie co trzecia osoba, podczas gdy wśród ankietowanych w wieku 18-24 lat smartfon w kieszeni mają już wszyscy bez wyjątku.
Dane do raportu zebrane zostały w lipcu tego roku. Według nich 43% Polaków wciąż nie posiada smartfonu.