Architektura PlayStation 6 ukończona. Wiadomo, jaki GPU będzie w PS6
Najnowsze pogłoski sugerują, że prace nad PlayStation 6 są w znacznie bardziej zaawansowanym stadium niż pierwotnie zakładano.

Garść informacji o PS6
Doskonale znany informator Kepler, który specjalizuje się w temacie sprzętu AMD, ujawnił na forum NeoGAF, że firma Sony sfinalizowała architekturę SoC (System on Chip), która będzie użyta w PS6. Projekt układu jest już sfinalizowany i w fazie walidacji, a ma być on skierowany do produkcji (maski fotolitograficznej) pod koniec 2025 roku.
Jeśli ta informacja okaże się prawdziwa, to znaczy, że premiera nowej konsoli jest bliżej niż można zakładać. Do tej pory odstępy między przekazaniem projektu głównego układu konsoli do maski fotolitograficznej w przypadku Sony wynosiły 2 lata, a więc być może w 2027 roku zobaczymy PS6.
Kepler również podał informację, jakiego rodzaju GPU można się spodziewać w PlayStation 6. Ma być to wariant AMD "gfx13", wcześniej znanego jako RDNA 5, a obecnie nazywanego UDNA. Na razie nie wiemy jednak, jaka jest specyfikacja tej architektury, ale kiedy AMD ujawni te informacje, będzie można to wydedukować.
Poza tym, niewiele jest jeszcze wiadomo o PS6 poza faktem, że będzie używać komponentów AMD oraz, że Intel próbował zawiązać umowę z Sony, ale ostatecznie przegrał przetarg.