Odcięli Polaków od pieniędzy. Wystarczyła aktualizacja telefonu
Jeden z naszych Czytelników miał poważny problem z telefonem Motorola Edge 50 Neo. Rzecz w tym, że ten ujawnił się w momencie, w którym był najbardziej potrzebny.
Wyobraź sobie, że idziesz na zakupy. Koszyk masz załadowany po brzegi i przychodzi moment zapłacenia za zakupy. Nie wziąłeś karty płatniczej, ale nie jest to problem. Masz telefon z podpiętą kartą do Portfela Google.
Wyciągasz swoją Motorolę Edge 50 Neo i nagle twoim oczom ukazuje się komunikat, że płatności zbliżeniowe nie są możliwe, bo urządzenie nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Przecież jeszcze wczoraj wszystko działało. Właśnie taka sytuacja spotkała naszego Czytelnika.
Pechowa aktualizacja Motoroli
Na szczęście nasz Czytelnik był ze znajomym, który zapłacił za zakupy. Gdyby nie to, to musiałby się tłumaczyć i odnosić wszystkie zakupy z powrotem na półki. Jednak najważniejsze pytanie brzmi — co się stało, że nagle Motorola Edge 50 Neo przestała spełniać wymogi bezpieczeństwa Google i płatności zostały zablokowane? Wszystkiemu winna była ostatnia aktualizacja.
Okazuje się, że część użytkowników otrzymało aktualizację Androida, która nie miała certyfikacji Google. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że doszło do zwykłego, ludzkiego błędu. 9 listopada zamiast aktualizacji oznaczonej jako V2UIS35.43-12-4, na ich urządzenia trafiła wersja V2UIS35.43-12-4-1. Ta dodatkowa jedynka wystarczyła. Ta wersja nie miała certyfikacji, więc Google wyłączył na telefonie swoje usługi, w tym płatności zbliżeniowe.
Co gorsza, sytuacja miała miejsce w momencie, w którym wielu Polaków zrobiło sobie długi weekend. 9 listopada wypadał w niedzielę, a we wtorek 11 listopada było święto, więc sporo osób miało wolne też w poniedziałek 10 listopada. Na wyjazdach mogło to być dodatkowym utrudnieniem. Jeśli ktoś nie wziął ze sobą karty w przeświadczeniu, że zapłaci telefonem, mógł mieć spore problemy.
Sytuacja naszego Czytelnika nie była odosobniona. Na oficjalnym forum Motoroli nie brakowało niezadowolonych użytkowników, których spotkała dokładnie ta sama, przykra przygoda. O identycznych problemach można też poczytać między innymi na Reddicie.
Postanowiliśmy u źródła zapytać, co się stało, że część użytkowników miało takie problemy.
Motorola jest świadoma pojedynczych przypadków, w których niektóre smartfony motorola edge 50 neo zostały tymczasowo dotknięte wyłączeniem certyfikacji Play Protect w usługach Google. Mogło to spowodować, że użytkownicy nie byli w stanie dokonywać płatności zbliżeniowych za pomocą NFC. Trwałe rozwiązanie zostało już wdrożone, a użytkownicy, których ten problem dotyczył, powinni zrestartować swoje smartfony, aby przywrócić ich pełną funkcjonalność. Aby uzyskać dodatkowe wsparcie, prosimy o kontakt z działem obsługi klienta Motorola.
Na szczęście problem udało się już rozwiązać. Nie zmienia to faktu, że część użytkowników mogło przeżyć chwile grozy. Sytuacja na pewno podkopała ich zaufanie do marki Motorola.