Aplikacje mogą być żyłą złota. Oficjalne statystyki są na to zdecydowanie najlepszym dowodem. W ubiegłym roku na aplikacje wydano aż 60 miliardów dolarów. Aplikacje mogą być żyłą złota. Oficjalne statystyki są na to zdecydowanie najlepszym dowodem. W ubiegłym roku na aplikacje wydano aż 60 miliardów dolarów. Przychód z aplikacji w 2017 roku wzrósł o 35% w stosunku do roku 2016. Zaliczają się do tego zarówno koszta samych aplikacji, zakupy wewnątrz aplikacji i usługi subskrypcji. Ponad 80% przychodu wygenerowały gry, jednak tutaj przychody urosły "tylko" o 30%. Tak samo jak w 2016 roku, tak i teraz Apple AppStore okazał się być bardziej dochodowym miejscem niż Google Play. I to prawie dwukrotnie. Na zakupy w sklepie na platformie iOS wydano 38,5 miliarda dolarów, natomiast jego Google'owski konkurent ledwo przekroczył granicę 20 miliardów. Apple ma też inny powód do dumy - przychody z aplikacji na iOS również rosną szybciej. Choć tutaj prowadzenie Apple'a nie jest aż tak wyraźne - 34,7% do 34,2%.