Polacy niechętnie rozstają się ze smartfonami nawet na wakacjach

Zaledwie 13% Polaków całkowicie wyłącza urządzenia mobilne podczas wakacyjnego wypoczynku - wynika z badań momondo.

Marian Szutiak (msnet)
22
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polacy niechętnie rozstają się ze smartfonami nawet na wakacjach
Polacy niechętnie rozstają się ze smartfonami nawet na wakacjach




Polacy nie lubią być offline w trakcie wakacji. Na tle Europy jesteśmy jednymi z bardziej aktywnych użytkowników social mediów, nawet w trakcie urlopu


momondo


Tylko 7% publikuje treści wideo, co jest ciekawe, biorąc pod uwagę fakt, że coraz popularniejsze stają się narzędzia i platformy skupione wyłącznie wokół wideo, jak na przykład Instagram Stories. Z kolei 40% respondentów wskazało, że nie lubi się dzielić swoimi relacjami z wakacji. To pokazuje, że w dalszym ciągu mamy dystans do platform społecznościowych


Polacy niechętnie rozstają się ze smartfonami nawet na wakacjach




Daleko nam do Austriaków, z których jedna trzecia w ogóle nie używa mediów społecznościowych w trakcie urlopu. Na drugim miejscu znajdują się Niemcy, gdzie 23% respondentów wskazało, że zupełnie odstawia na bok telefony, urządzenia mobilne i nie korzysta z mediów społecznościowych. Podium zamyka Wielka Brytania. Średnio co piąty mieszkaniec Wysp w ogóle nie korzysta z mediów społecznościowych podczas urlopu






W Internecie i mediach społecznościowych sprawdzamy recenzje hoteli, restauracji, środków transportu czy ciekawych miejsc do odwiedzenia. Patrząc na rosnący trend indywidualnej organizacji podróży, w tym momencie cały proces planowania wyjazdu przenosi się do Internetu. Będąc już na miejscu, w wybranym kraju czy mieście, często korzystamy z aplikacji mobilnych, które na przykład agregują recenzje innych turystów na temat wartych odwiedzenia miejsc




Niechętnie sięgamy po telefon i urządzenia mobilne w kwestiach służbowych. 46% Polaków nie odbiera telefonów służbowych w trakcie wyjazdów, a 45% w ogóle nie sprawdza służbowej skrzynki mailowej i ignoruje zawodową korespondencję. Bardzo dbamy o swój relaks i dobrą zabawę, więc nawet zdarza nam się nie śledzić bieżących informacji z Polski czy świata - tak wskazało 24% respondentów. Z kolei 20% ignoruje w czasie urlopu nawet prywatną pocztę mailową