25. listopada mBank uruchamia aplikację mobilną do zarządzania usługami bankowości korporacyjnej - mBank CompanyMobile.25. listopada mBank uruchamia aplikację mobilną do zarządzania usługami bankowości korporacyjnej - mBank CompanyMobile. Aplikacja mBank CompanyMobile, przeznaczona jest dla osób podejmujących decyzje finansowe w firmie, które dokonują rozliczeń lub autoryzują dokonywanie określonych transakcji na rachunkach firmowych, a jednocześnie nie zawsze są na miejscu w biurze. Rozwiązanie zaproponowane przez mBank ma usprawnić prowadzenie rozliczeń oraz przyśpieszyć proces realizacji zobowiązań finansowych. Przy okazji wprowadzenia nowego serwisu, mBank zlecił przeprowadzenie ankiety wśród klientów bankowości korporacyjnej. Według badania GfK Polonia jedynie 22% firm korzysta z bankowości mobilnej. Co czwarta firma twierdzi, że przy wyborze banku istotna jest obecność bankowości mobilnej w jego ofercie. Z kolei wśród przedsiębiorców, którzy znają już tę usługę, odsetek wzrasta do 76% Rozwiązaniem, które ma usprawnić korzystanie z bankowości mobilnej, jest m.in. zastosowanie technologii Push, w postaci powiadomień przychodzących z banku w czasie rzeczywistym. Taka opcja, o aktywacji której decyduje użytkownik, umożliwia szybką reakcję na wszelkie zmiany zachodzące na rachunkach, w tym autoryzowanie oczekujących transakcji. Technologia nie wymaga aktywnego logowania się do systemu, dopiero wybranie określonego powiadomienia wymusi konieczność bezpiecznego zalogowania się do rachunku. Do logowania wykorzystano funkcje tzw. gestu mobilnego - czyli kombinacji ruchów po ekranie, znanych wyłącznie upoważnionej osobie. Transakcje dokonywane za pośrednictwem aplikacji mobilnej muszą być każdorazowo autoryzowane za pomocą tokenu w postaci DisplayCard, posiadającego format karty płatniczej. Aplikacja została przygotowana na cztery systemy mobilne: iOS, Android, Windows Phone oraz BlackBerry.