KE ureguluje zakupy wewnątrz gier
W związku z licznymi skargami dotyczącymi zakupów wewnątrz aplikacji gier internetowych, a zwłaszcza niezamierzonych zakupów dokonywanych przez dzieci, organy państw członkowskich wspólnie z KE zajęły się poszukiwaniem rozwiązania.

W związku z licznymi skargami dotyczącymi zakupów wewnątrz aplikacji gier internetowych, a zwłaszcza niezamierzonych zakupów dokonywanych przez dzieci, organy państw członkowskich wspólnie z KE zajęły się poszukiwaniem rozwiązania.
Neelie Kroes, wiceprzewodnicząca Komisji odpowiedzialna za agendę cyfrową, powiedziała Komisja jest bardzo przyjazna innowacjom w branży aplikacji. Oferowanie możliwości zakupów wewnątrz aplikacji stanowi oczywiście dopuszczalny model biznesowy, ale ich twórcy muszą przy tym znać i szanować stosowne przepisy unijne.
Komisja zwróciła się m.in. do Apple'a i Google'a, jak i do odpowiednich zrzeszeń handlowych by:
- gry reklamowane jako "bezpłatne" nie wprowadzały konsumentów w błąd, jeśli chodzi o ich rzeczywiste koszty,
- gry nie zachęcały bezpośrednio dzieci do kupowania artykułów w ramach danej gry ani do nakłaniania do takich zakupów dorosłych,
- konsumenci byli należycie informowani o sposobie dokonywania płatności, przy czym nie powinny one następować automatycznie bez wyraźnej zgody konsumenta,
- sprzedający udostępniali adres e-mail, aby konsumenci mogli się z nimi skontaktować w przypadku pytań lub skarg.