Coraz więcej użytkowników iPhone'ów z iOS 12 zgłasza problemy z aplikacją Telefon
iOS 12 doczekał się już aktualizacji z numerem 12.0.1, ale nie wyeliminowała ona problemu, z którym muszą się zmierzyć posiadacze różnych modeli iPhone'a z tą wersją systemu. Utrudnia on wykonywanie połączeń telefonicznych przy użyciu smartfonów Apple'a.

Na oficjalnym forum Apple'a (i nie tylko tam) coraz więcej jest wpisów od użytkowników różnych modeli iPhone'a, w których po aktualizacji systemu do iOS 12 zaczęły się problemy z aplikacją Telefon. Ta potrafi się nagle zawiesić i nie ma możliwości wykorzystania jej do zadzwonienia pod jakikolwiek numer telefonu. Zawieszoną aplikację da się w końcu zamknąć, ale po jej ponownym uruchomieniu problem wraca. Sytuacji nie poprawiła nawet ostatnia aktualizacja, podnoszące wersję systemu do iOS 12.0.1.
Z wpisów na forum Apple'a wynika, że opisana wyżej przypadłość dotyka właścicieli różnych modeli smartfonu Apple'a, od iPhone'a 6 po urządzenia zaprezentowane we wrześniu, czyli iPhone'a Xs, iPhone'a Xs Max i iPhone'a Xr. Sposoby na poradzenie sobie z problemem są różne, między innymi restart urządzenia lub reset ustawień, ale jeśli one w ogóle działają, to tylko przez pewien czas. Pewien użytkownik iPhone'a napisał, że używa Siri do inicjowania połączeń telefonicznych, jednak zwraca uwagę, że w ten sposób nie da się zadzwonić na numer alarmowy (w USA to 911). Firma Apple podobno wie o problemie i pracuje nad jej wyeliminowaniem, ale nie wiadomo, jak długo to potrwa.