Bank Pocztowy wprowadza ważną nowość. Wystarczy aplikacja
Bank Pocztowy wprowadził nowość, którą może się pochwalić jak na razie niewiele banków – chodzi o możliwość zdalnego odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel.

Nowa funkcja pozwala zarówno klientom detalicznym, jak i mikroprzedsiębiorstwom samodzielnie przywrócić dostęp do konta i ustawić nowe hasło – bez konieczności kontaktu z Infolinią czy wizyty w placówce banku. Cały proces trwa zaledwie 1 do 2 minut.
Po wybraniu opcji „Odblokuj dostęp” na stronie logowania do Pocztowy24, klient może skorzystać z jednej z dwóch metod weryfikacji: odpowiedzi na pytania weryfikacyjne lub potwierdzenia danych w aplikacji mObywatel – poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie kodu wyświetlonego w serwisie.



W grudniu Bank Pocztowy wprowadził rozwiązanie, z pomocą którego właściciele rachunków mogą samodzielnie odzyskać dostęp do swojej bankowości internetowej i ustawić nowe hasło za pomocą prostego formularza online. Wcześniej próba odblokowania konta wymagała kontaktu z Infolinią lub wizyty w placówce bankowej. Teraz Bank Pocztowy wprowadził możliwość samodzielnego odblokowania dostępu do bankowości internetowej oraz zmiany hasła za pomocą aplikacji mObywatel.
Bank Pocztowy przekonuje, że proces przeszedł pozytywną ocenę niezależnego audytora i daje pewność co do ochrony ich danych i transakcji.
Opcja do samodzielnego odzyskiwania dostępu do bankowości internetowej poprzez mObywatela jest umieszczona bezpośrednio na stronie logowania Pocztowy24, pod oknem do wpisywania danych dostępowych. Po podaniu numeru NIK, system weryfikuje dane właściciela rachunku i wyświetla QR-kod do zeskanowania w aplikacji mObywatel lub alternatywnie 6-cyfrowy kod do ręcznego wpisania. Po weryfikacji danych następuje przekazanie danych klienta do banku. Później klient otrzymuje SMS z kodem, który wpisuje w celu odblokowania dostępu.