DAJ CYNK

Bank Millennium usprawnia popularną funkcję. Wszystko zrobisz w aplikacji

Mieszko Zagańczyk

Konta

Bank Millennium upraszcza metodę otwierania rachunków online z wykorzystaniem selfie

Bank Millennium upraszcza metodę otwierania rachunków online z wykorzystaniem selfie. Nowy proces weryfikowania tożsamości został osadzony w aplikacji mobilnej, nie trzeba więc wchodzić na stronę internetową.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

W przyszłości bank będzie też wykorzystywał warstwę elektroniczną dowodów osobistych oraz akceptował inne dokumenty tożsamości. Projekt zrealizowany został we współpracy z Onfido, dostawcą usług weryfikacji i uwierzytelniania tożsamości.

Zobacz: Bank Millennium wprowadza e-vouchery na gry, multimedia i aplikacje

Konto na selfie? Teraz wystarczy aplikacja

Wdrożona w Banku Millennium ponad dwa lata temu możliwość zakładania konta na podstawie zdjęć dowodu osobistego i twarzy cieszy się rosnącą popularnością. Do tej pory użytkownicy rozpoczynali procedurę rejestracji na stronie internetowej. Nowy proces odbywa się w pełni w aplikacji mobilnej banku i jest bardziej intuicyjny.
 
Aplikację mobilną Banku Millennium można pobrać z App Store, Google Play Store oraz Huawei AppGallery. Po jej instalacji i uruchomieniu klient musi wybrać opcję „Załóż konto i aktywuj aplikację”. Jeśli jest kierowany do aplikacji przez bank, od razu trafia bezpośrednio do procesu, gdzie proszony jest o podanie numeru telefonu i podstawowych danych. 

Następnie użytkownik zostanie poproszony o wykonanie zdjęcia dowodu osobistego oraz nagranie wideo twarzy. W pierwszej kolejności bank sprawdza, czy dokument tożsamości jest autentyczny, a następnie porównuje dane z twarzą użytkownika na nagranym filmie. Gwarantuje to, że osoba przedstawiająca dokument jest obecna w momencie jego wykorzystania i jest jego właścicielem.

Informacje z dokumentu tożsamości zostaną rozpoznane i wprowadzone do aplikacji automatycznie. Następnie klient potwierdza w aplikacji banku umowę o prowadzenie konta osobistego, podając kod z wiadomości SMS. W ostatnim kroku klient ustala hasło i kod do aplikacji oraz włącza autoryzację mobilną dla wykonywanych transakcji. 

Co ważne, można od razu korzystać z otwartego konta, bo proces rejestracji i weryfikacji danych nie powinien zająć więcej niż kilka minut.

Wdrożone przez Bank Millennium rozwiązanie umożliwi w przyszłości odczyt danych z dowodów osobistych z warstwą elektroniczną. Planowana jest też obsługa innych dokumentów tożsamości. Partnerem we wdrożeniu jest Onfido, światowy dostawca usług weryfikacji tożsamości i uwierzytelniania.

Zobacz: W Banku Millennium otworzysz konto za pomocą selfie
Zobacz: Klienci Banku Millennium lubią tę funkcję

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Bank Millennium

Źródło tekstu: Bank Millennium