Polacy znów nabijani w butelkę, chodzi o klientów PKO BP

CSIRT KNF ostrzega przed kolejnymi próbami oszustwa. Tym razem cyberprzestępcy na celownik wzięli klientów jednego z największych banków w Polsce. Chwila nieuwagi i można stracić wszystkie oszczędności.

Patryk Łobaza (BlackPrism)
15
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polacy znów nabijani w butelkę, chodzi o klientów PKO BP

Jeżeli korzystasz z witryny iPKO, to musisz mieć oczy szeroko otwarte, gdyż właśnie stałeś się celem kampanii phishingowej, wymierzonej w klientów banku PKO. Zawsze weryfikuj stronę, na której aktualnie się znajdujesz, bo inaczej możesz stracić wszystkie swoje oszczędności.

Dalsza część tekstu pod wideo

Oszuści wzięli na cel klientów PKO BP

PKO Bank Polski jest jednym z największych banków w Polsce z szeroką bazą klientów. Oszuści często podszywają się pod znane przedsiębiorstwa finansowe, by uśpić czujność nieświadomych ofiar. Tym razem zdecydowali się na zorganizowanie kampanii phishingowej, wymierzonej w klientów wcześniej wspomnianego banku.

O całej sytuacji poinformował CSIRT, czyli organ zajmujący się cyberbezpieczeństwem, działający przy Komisji Nadzoru Finansowego. Udało im się znaleźć stronę podszywającą się pod iPKO, z tym że zamiast literki "i" zastosowano w adresie małe "L". Na fałszywej witrynie czeka na nas formularz, który oszuści wykorzystują do wyłudzania danych logowania, numeru karty oraz kodów SMS. 

Warto zawsze sprawdzać stronę, na której się znajdujemy, szczególnie gdy wymaga ona wpisania jakichkolwiek danych. Szczególnie podejrzliwi powinniśmy być, gdy zostajemy przekierowani na stronę banku z innej witryny.