Klienci PKO Banku Polskiego znów znaleźli się na celowniku przestępców – bije na alarm CSIRT KNF, apelując o zachowanie podwyższonej ostrożności.
PKO BP jako największy bank w Polsce siłą rzeczy cieszy się też ogromnym zainteresowaniem oszustów, którzy nawet uderzając na oślep, maksymalizują swoje szanse na ustrzelenie ofiary. Nie inaczej jest tym razem.
Jak ostrzega CSIRT KNF, w sieci trwa kampania polegająca na wysyłaniu fałszywych wiadomości e-mail, zachęcającej do aktywacji rzekomej usługi bezpieczeństwa właśnie w PKO BP. Rzecz jasna, bank nie ma z tą akcją nic wspólnego, a chodzi tylko o to, by nakłonić ofiarę do podania danych logowania do serwisu transakcyjnego.
⛔Ostrzegamy przed niebezpieczną kampanią wymierzoną w klientów @PKOBP. W fałszywych wiadomościach e-mail oszuści zachęcają do aktywacji usługi bezpieczeństwa. Wprowadzone na stronie hasła trafiają automatycznie do oszustów.
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) February 17, 2022
Bądźcie ostrożni! pic.twitter.com/OyJbwFr6an
Jest to więc szablonowy atak phishingowy. Dodajmy, dość siermiężny, bo prowadzony na przypadkowe adresy, niekoniecznie należące do klientów PKO BP. Niemniej, jak już zostało wspomniane, to na tyle duża instytucja, że szanse trafienia są spore.
Redakcja tradycyjnie przypomina, aby w przypadku korespondencji związanej z bankowością kilkukrotnie sprawdzać nadawcę wiadomości. W razie wątpliwości warto też wykonać telefon na infolinię. Chwila nieuwagi może być naprawdę kosztowna i w skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do całkowitej utraty oszczędności. Zapamiętaj i ostrzeż innych.
Źródło zdjęć: Shutterstock (Robson90)
Źródło tekstu: Twitter (CSIRT KNF), oprac. własne