Pozycja czołowych 4 producentów smartfonów nie zmieniła się od dwóch kwartałów. Na piąte miejsce wskoczył HP, spychając na szóste Fujitsu.
Pozycja czołowych 4 producentów smartfonów nie zmieniła się od dwóch kwartałów. Na piąte miejsce wskoczył HP, spychając na szóste Fujitsu.
Produ- cent |
Sprze- daż 3Q05 |
Udział |
Sprze- daż 3Q04 |
Udział |
Wzrost |
Nokia |
7 130 120 |
54,8% |
2 951 450 |
39,7% |
141,6% |
Palm |
1 053 390 |
8,1% |
1 076 470 |
14,5% |
- 2,1% |
RIM |
977 940 |
7,5% |
619 020 |
8,3% |
58% |
Motorola |
693 650 |
5,3% |
61 630 |
0,8% |
1025% |
HP |
551 140 |
4,2% |
689 410 |
9,3% |
- 20,1% |
Inni |
2 598 440 |
20% |
2 031 060 |
27,3% |
27,9% |
Ogółem |
13 004 680 |
- |
7 429 040 |
- |
75,1% |
Nokia utwierdziła jeszcze bardziej pozycję lidera z rocznym wzrostem prawie 142% - dwa razy większym niż rynkowa średnia. Sukces uzyskano dzięki bardzo dobrej sprzedaży telefonów opartych o platformę
Series60 - chodzi głównie o modele
6630,
6680,
N70 i
N90. Starsze także znajdują ciągle klientów, np. model
6600 na rynkach rozwijających się. Najmocniejszą pozycję Nokia ma na rynku EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), gdzie 70% sprzedawanych smartfonów nosi jej logo.
Treo 650 stał się teraz asem w talii
Palma, który na rynku zajmuje drugie miejsce - jest też jednym z dwóch producentów sprzedającym powyżej 1 mln urządzeń w każdym kwartale. Po raz pierwszy w historii firmy sprzedało się więcej smartfonów (53%) niż palmtopów (47%). W zeszłym kwartale te proporcje były jeszcze na poziomie 40/60.
Palm zaprezentował ostatnio produkt oparty o Windows Mobile, czym wywołał spore zainteresowanie. Jest to zwiastun zmian w portfolio producenta w niedalekiej przyszłości.
Firmie
RIM nie udało się w tym kwartale wejść do “klubu milionerów", choć była naprawdę blisko - sprzedała 978 tys. urządzeń. Roczny wzrost - choć imponujący w ciągu ostatnich 2 lat - trochę zwolnił, w III kwartale do 58%. W II kwartale tego roku było to 84%, a w I - 100%.
Pomimo bycia pionierem w promowaniu rozwiązać "push e-mail" i podpisywania umów z kolejnymi nowymi operatorami, coraz większą presję wywierają wchodzące na ten lukratywny rynek kolejne firmy - powiedział Rachel Lashford, analityk z Canalsys.
Całkowity udział rynku EMEA w sprzedaży RIM wzrósł z 17% w zeszłym kwartale do 24% w tym - oznacza to, że Ameryka Północna stanie się stopniowo mniej ważnym rynkiem, gdzie całkowity udział sprzedaży spadł w ciągu 3 miesięcy z 80% do 74%.
Producentem o bezapelacyjnie największym wzroście jest
Motorola, która zajmuje 4. miejsce na rynku. Taki sukces udało się osiągnąć głównie dzięki sprzedaży w Chinach smartfona opartego na Linuksie z rozpoznawaniem pisma odręcznego, który stał się tam popularny.
Pomimo spadku sprzedaży o 20% w stosunku rocznym,
HP zajęło 5. miejsce na rynku głównie dzięki wzrostowi sprzedaży o 22% w stosunku do II kwartału tego roku. Tak jak Palm, HP wzrost udziału chce osiągnąć dzięki większemu zróżnicowaniu swoich produktów. Model HW6500 ze zintegrowanym odbiornikiem GPS sprzedawał się dobrze w III kwartale - i będzie nadal, głównie dzięki dużemu popytowi na urządzenia z nawigacją na rynku EMEA, na który już teraz trafia ponad połowa produkcji firmy.
Źródło tekstu: Cellular News, wł