DAJ CYNK

Netia przewiduje słaby 2013 rok

20.12.2012

Dodane przez: WitekT

Kategoria: Wydarzenia

Interakcje: 3913

Ważne 0

0

Netia prognozuje, że w 2013 roku nie uda jej się zwiększyć liczby RGU (ang. Revenue Generation Unit), czyli liczby świadczonych klientom usług - dalej będzie to 2,65 mln. Przychody mają spaść o prawie 10%, skorygowana EBITDA o 12,5%, a skorygowany zysk operacyjny aż o 48%.

Netia prognozuje, że w 2013 roku nie uda jej się zwiększyć liczby RGU (ang. Revenue Generation Unit), czyli liczby świadczonych klientom usług - dalej będzie to 2,65 mln. Przychody mają spaść o prawie 10%, skorygowana EBITDA o 12,5%, a skorygowany zysk operacyjny aż o 48%.

Jako powody słabych prognoz Netia podaje:
spowolnienie gospodarcze i zwalniająca liczba nowych łączy szerokopasmowych (700 tys. w 2008 roku i około 200 tys. w 2012 roku),
coraz mniej opłacalne świadczenie usług na łączach TP,
agresywną politykę cenową Orange,
czasochłonne wypracowanie skutecznego sposobu sprzedaży usług telewizyjnych,
dosprzedaż usług głosowych przez operatorów sieci kablowych.

Zobacz: prezentację prognozy Netii na 2013 rok (plik .pdf; 172 kB).

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
23. ~
0

2013-01-01 00:18:08

@22 - to jest już nas dwóch :-). Przy przedłużeniu umowy (głupi byłem, teraz BSA to to samo co w Orange), tak się konsultant zamotał, że ustalenia musiałem prostować reklamacją... Ja nie wiem na co ta firma liczy oszczędzając na BOK, przecież obsługa klienta jest ważniejsza niż te wszystkie reklamy... Różnicy w cenie albo już nie ma, albo nie jest drastyczna (na kablu TP).

Odpowiedz

22. ~dejf
0

2012-12-31 22:31:22

konsultanci Netii bezczelnie kłamią, dla mnie Netia już nie istnieje.

Odpowiedz

21. Rogi
0

2012-12-21 16:49:02

Słabi zawsze tracą.

Odpowiedz

20. Luks
0

2012-12-21 11:58:48

Nie dziwię się, coraz więcej ludu wraca do Orange. Rada nadzorcza niech sobie zada pytanie "ŁAJ!?" ;)

Odpowiedz

19. ~4,15
0

2012-12-21 10:00:42

Jakość obsługi klienta jest wprost proporcjonalna do zarbków konsultantów, a ci dostaja na rękę 4,15pln/h więc nie ma się co dziwić :)

Odpowiedz

18. ~
0

2012-12-21 09:57:18

Ją mam neta w firmie na llu 20 m na 1 uploadu i jestem zadowolony. na pewno działa lepiej niż wcześniej neo. ping dużo niższy.

Odpowiedz

17. ~...
0

2012-12-21 09:53:33

Netia na swojej miedzi ma jakość usług na poziomie Polpaku, co jest wybitnie dobrym osiągnieciem. Wiem, bo mam porówanie. Pingi są oczywiście trochę wyższe, niż za łącze za kilka tyś ale bez przesady. Generalnie Netia jest sola w oku Oranżady, wiec stąd czarny marketing tanich ujadaczy na umowach o dzieło. Z czym się mogę zgodzić to tandetna obsługa klienta, outsoring czegoś tak istotnego to głupota ze strony zarządu, głupota niesamowita. Jak ktoś ma możliwość wyboru Netia czy Orange na włąsnych kablach, to nie ma o czym mówić: Netia jest technicznie lata świetlne przed betonem byłego TPSA.

Odpowiedz

16. ~wosq
0

2012-12-21 08:42:50

Inny powód słabych prognoz Netii, to dziadostwo i awaryjność. Miałem od nich internet....to cud, że nie dostałem zawału serca.

Odpowiedz

15. ~r
0

2012-12-21 08:37:07

Netia ma w nazwie coś takiego jak S.A. więc jeśli ktoś liczy, że będzie oferować swoje usługi za darmo i dodatkowo zapewni wysoka jakość obsługi klienta to jest w błędzie... Moim zdaniem strzałem w kolano było wydanie pieniądzy na akwizycje na która bie byli odpowiednio przygotowani i nie są teraz w stanie czerpać z niej takich korzysci jak zakładali.

Odpowiedz

14. ~
0

2012-12-21 08:23:30

Życzę tej firemce, aby w Nowym Roku splajtowała.

Odpowiedz

13. ~mkkot
0

2012-12-21 08:22:28

Netia ma ciagle duzy potencjal, ale powinna cos zrobic z cenami i obsluga klienta. Moze w ogole odejsc od BSA?

Odpowiedz

12. ~r
0

2012-12-21 08:15:17

A mi się udało nakłonić rodziców do opuszczenia Netii i jestem z tego tytułu bardzo rad. Było drogo i kiepsko.

Odpowiedz

11. ~
0

2012-12-21 08:08:26

ja również dorzucę beznadziejną obsługę klienta i bardzo niestabilny Internet. dziwne że oni tego nie zauważyli.

Odpowiedz

10. ~jarek123
0

2012-12-20 23:14:47

Nie przekreslalbym Netii. Mam do czynienia z uslugami Netii dla biznesu w okolo 10 firmach. Uslugi swiadczone sa w technologii LLU i na wlasnej miedzi Netii. Nie mam wiekszych zastrzezen, lacza dzialaja poprawnie uptime 98%, a nie sa to lacza gwarantowanym sla. Pomoc techniczna, tutaj z reguly po polaczeniu prosze o przelaczenie mnie na 2 linie wsparcia (dziala zarzadzania siecia itp) z ludzmi z tego dzialu mozna wszystko sprawnie wyjasnic i zalatwic. Problemem i czkawka Netii odbija sie swiadczenie uslug w technologii BSA, gdzie bardzo czesto wystepuje przeciazenie centrali tp i zabawa sie konczy. Moja opinia jest nastepujaca: nie jest jeszcze tak zle z Netia, chociaz wciskanie Netia spota na sile do firm czasami mija sie z celem i powyzszy lezy w szafie i czeka na koniec umowy.

Odpowiedz

9. ~
0

2012-12-20 22:58:05

@6 - takie abonamenty były, choć o mało atrakcyjnych (wtedy parametrach). To był np. abonament kwotowy, z minuta na komórki 90 groszy, co dawało 46 minut za kwotę abonamentu (maj pierwsza trzyletnia umowa z NEtią to miała). Ostatnio jak rozważałem kwestię przedłużenia (do którego namówił mnie konsultant kłamstwem), to okazało się, że nie ma już czegoś takiego w ofercie, są tylko durne no limits na stacjonarki i mógłbym tylko mieć starą ofertę (te 46 minut). Wyśmiałem ich, wziąłem wtedy samą opłatę za utrzymanie lini.

Odpowiedz